انواع چهارچوب درب ضد سرقت

چهارچوب درب ضد سرقت

هر چارچوب درب ضد سرقت شامل دو تیرک عمودی در دو طرف و یک تیرک افقی در سردر و یک تیرک افقی در کف است که مجموعا آستانه درب را تشکیل می دهند.

چهارچوب ها به دو نوع چهارچوب فلزی و چهارچوب چوبی تقسیم می شوند . چهارچوب های مورد استفاده برای هر نوع درب متفاوت می باشد.

چهارچوب درب ضد سرقتانواع چهارچوب درب ضد سرقت

چهارچوب‌های چوبی

نوع دیگر چهارچوب مخصوص درب ضد سرقت را می‌توان با استفاده از متریال چوب ساخت. چهارچوب‌های چوبی از نظر ظاهر به ویژه به انواع درب ضد سرقت کلاسیک هماهنگی دارند و جنبه شکیل و سنتی‌تر این دسته از درب‌ها را بهتر نشان می‌دهند.

استفاده از این نوع چهارچوب درب ضد سرقت همچنین برای درب ضد سرقت مدرن هم مناسب است و مخصوصاً با درب‌هایی که برای تزئین آن‌ها از اجزای فلزی استفاده شده است، هماهنگی بصری خوبی ایجاد می‌کند، به شرطی که هم‌راستا با ظاهر مدرن این نوع از درب‌ها با حداقل تزئین و بر اساس خطوط صاف و یکنواخت ساخته شده باشد.

از نظر دوام و استحکام، اما چهارچوب چوبی نسبت به چهارچوب فلزی مخصوص درب ضد سرقت عملکرد پایین‌تری دارد. دلیل این عملکرد پایین‌تر خاصیت ذاتی خود چوب است که نسبت به فلز در برابر ضربه و عوامل محیطی و به‌خصوص رطوبت و آتش سوزی مقاومت کم‌تری دارد.

برترین تولیدکنندگان چهارچوب چوبی درب ضد سرقت برای پوشش دادن این مشکل از روکش‌های مقاوم با خاصیت ضد رطوبت، ضد آتش سوزی و ضد پوسیدگی استفاده می‌کنند. این اقدام به این دلیل انجام می‌شود که از انواع چهارچوب درب چوبی به دلیل عملکرد پایین‌تر از چهارچوب فلزی، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، چراکه هم از نظر قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر است، و هم از نظر ظاهری طیف وسیعی از سلایق را بیشتر از رقیب فلزی راضی می‌کند.

دیدن متن کامل مقاله  قیمت درب دو لنگه چوبی

چارچوب درب ضد سرقت فلزی و چوبی

قدرت چارچوب درب ضد سرقت میتواند با توجه به اشکال و مواد مختلف کیفیت درب را بهتر و یا بدتر کند. چهارچوب  مستطیل شکل چهارچوبی استاندارد است و دارای ساختاری بسیار محکم می باشد . یکی از تفاوت های بسیار مهمی که جنس های مختلف با هم دارند قابلیت آن ها درانتقال حرارت به داخل و خارج از خانه می باشد .

 فلز رسانای حرارتی خوبی است و به راحتی می تواند به عنوان یک پل حرارتی بسیار موثر عمل کند اما ایرادی که میتوان به این نوع جنس گرفت این است که هم گرما زیادی را به خود جذب می کند و هم باعث از دست دادن حرارت می شود اما با توجه به کاربری درب های ضد سرقت ایمنی بسیار بالایی را برای کاربران خود می تواند فراهم کند .

برای درب ضد سرقت و درب داخلی ساختمان از فریم های فلزی با ضخامت های مختلف استفاده می شود و همچنین عرض فریم درب بستگی به ضخامت دیوار ساختمان دارد. برای درب های داخلی علاوه بر چهارچوب فلزی از فریم های چوبی برای زیبایی نیز استفاده می شود. معمولا برای درب های ورودی از چهارچوب فلزی استفاده می شود که مقاوم در برابر ضربه بوده و دارای استحکام بالاتری می باشد

چهارچوب فلزی

چهارچوب فلزی به خاطر دوام و ماندگاری بالا ، خاصیت طرح و رنگ پذیری ، سبک بودن و همچنین مناسب بودن از لحاظ اقتصادی ، بخش وسیعی از بازار را از آن خود کرده است .

در محصولات آتاک درب ایران ضمن توجه به وزن بهینه ، استحکام چارچوب نیز همواره مورد توجه بوده و به این ترتیب توانسته به شرکتی پیشرو در حوزه درب ضد دیلم و ضد سرقت تبدیل شود. به طور کلی انتخاب چهارچوب درب به عوامل مختلفی درهر پروژه بستگی دارد.

چارچوب درب ضد سرقت مورد استفاده برای انواع درب ضد سرقت از نوع فلزی به قطر ۲ میلی متر با رنگ الکترو استاتیک و کاملا مقاوم در سه طرح ساده و فرانسوی و تخت با روکش MDF طراحی و تولید می گردد. این چهارچوب ها در دو قطر متفاوت ( ۱۴ سانتی متر) برای چهارچوب درب های داخلی و ( ۱۸ سانتی متر) برای درب های ضد سرقت تولید می گردد. چارچوب های درب های ضد سرقت در مجموعه ی آتاک درب ایران نیز منطبق بر استاندارد و در دو نوع ثابت و کشویی ارائه میشوند که چارچوب های ثابت برای دیوارهایی با ضخامت ۱۸ سانتی متر مناسب می باشد و برای دیوارهایی با ضخامت ۱۸ الی ۲۱ از چارچوب های کشویی استفاده می شود

دیدن متن کامل مقاله  شرکت صادرات درب ضد سرقت در تهران

نکاتی در مورد خرید چهارچوب فلزی

بررسی نقاط اتصال اجزای مختلف چهارچوب فلزی درب ضد سرقت مهم‌ترین نکته‌ای است که موقع خرید این اجزا باید به آن دقت شود. جوشکاری مرسوم‌ترین روش اتصال دادن سه قسمت مختلف این سازه‌ها است و بررسی یک‌تکه و بدون خلل بودن جوشکاری‌ها تا اندازه زیادی حقایق را در مورد کیفیت چهارچوب مشخص می‌کند.

روش رنگ‌آمیزی و پوشش داده این نوع سازه‌ی مکمل درب ضد سرقت هم به اندازه اتصالات آن اهمیت دارد. بهترین روش و نوع پوشش این سازه رنگ کوره‌ای است که دوام بالا و مزیت‌های دیگری مانند مقاومت مطلوب در برابر خش خوردگی و تأثیرپذیری از عوامل محیطی دارد. گزینه مطلوب‌تر از رنگ کوره‌ای، رنگ الکترواستاتیک و روکش‌های MDF است که در محصولات آتاک درب استفاده می‌شود.
وزن بالاتر این نوع چهارچوب درب ضد سرقت به معنای استحکام و بالاتر بودن جنبه ایمنی آن‌ها نیست، بلکه ممکن است در ساخت برخی از چهارچوب‌های فلزی با هدف پایین آوردن وزن کل درب و نصب راحت آن از آلیاژهای سبک‌تری استفاده شده باشد که حتی استحکام بیشتری هم داشته باشند.

توجه به مکان استفاده از درب ضد سرقت بهترین راهنمایی را در مورد انتخاب چهارچوب فلزی ارائه می‌دهد، چون با توجه به استحکام عالی این نوع چهارچوب، در نظر گرفتن آن برای درب‌های بیرونی ساختمان کاملاً منطقی است. به همین ترتیب هرچه حساسیت‌های امنیتی و احتمال وارد شدن تنش و ضربه به چهارچوب درب بالاتر باشد، خرید چهارچوب فلزی مناسب‌تر از خرید چهارچوب چوبی است.

چهارچوب‌ها از نظر شکل و جنس تفاوت‌های عمده‌ای دارند:

دایره تفاوت‌ها و موارد قابل تفکیک در چهارچوب‌های درب سرقت تنها محدود به فلزی بودن یا چوبی بودن آن‌ها نمی‌ماند، بلکه از نظر شکل و جنس فلز یا چوب مورد استفاده هم تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

تفاوت‌های انواع چهارچوب درب ضد سرقت از نظر شکل

شکل هندسی چهارچوب درب در مرسوم‌ترین حالت خود مستطیلی شکل است، اما با توجه به کاربرد یا نیازهای طراحی درب ضد سرقت می‌تواند مربع شکل (به‌خصوص برای انواع درب ضد سرقت مدرن) هم باشد. در مورد شکل تیرک‌های چهارچوب تنوع بیشتری وجود دارد، به‌طوری‌که این تیرک‌ها می‌توانند ساده و یا داری هر طرح و فرم بصری باشند. تفاوت‌های شکل این سازه‌ها باز هم شامل یک تفاوت عمده از نظر ثابت یا کشویی بودن چهارچوب درب ضد سرقت می‌شود. قیمت انواع چهارچوب کشویی بالاتر است اما نسبت به انواع چهارچوب درب ثابت قابلیت تنظیم شدن بر اساس قطر دیوار مورد نظر را ارائه می‌دهد و از این نظر موجب تخریب دیوار جهت کار گذاشتن درب نمی‌شود.
تفاوت‌های انواع چهارچوب درب ضد سرقت از نظر جنس

دیدن متن کامل مقاله  لولا مخفی درب چوبی

انواع چهارچوب فلزی از نظر جنس و آلیاژ می‌تواند متفاوت باشد. در مورد چهارچوب‌های فلزی آلیاژهای آهنی و آلیاژهای آلومینیومی پراستفاده‌ترین این موارد هستند. در مورد چهارچوب‌های چوبی استفاده از تیرک‌های MDF متداول‌تر است، اما برای انواعی از درب ضد سرقت کلاسیک استفاده از تیرک‌های چوب روس و چوب راش و از این قبیل چوب‌های شکیل و زیبا جهت ساخت چهارچوب درب، دور از ذهن نیست.

.

تغییرات جدید در چارچوب درب ضد سرقت آتاک درب

افزایش ضخامت ورق چارچوب درب ضد سرقت و لنگه ۲ میل

دارای ۴ عدد لولای استیل بزرگ ساخت ترکیه

افزایش وزن درب های تک لنگه به ۱۸۵ کیلوگرم

افزایش قطر لنگه درب

افزایش و تغییر سایز استاندارد پشت و جلوی چارچوب در درب تاج دار و روکوب دار و بدون روکوب

در درب های تک لنگه استاندارد آتاک درب ابعاد پشت و جلو چارچوب تک لنگه به شرح زیر است :

پشت

عرض ۱۱۲/۵

ارتفاع ۲۱۲

جلو

عرض ۱۲۰

ارتفاع ۲۱۵

جهت دریافت نقشه فریم گذاری و اطلاعات دقیق تر می توانید با واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

قیمت چهارچوب درب ضد سرقت

قیمت چهارچوب درب ضد سرقت فلزی یا چوبی با توجه به ویژگی‌های در نظر گرفته شده، برند تولیدکننده، نوع جنس چهارچوب، کشویی یا ثابت بودن و سایر متغیرهای مهم دیگر متفاوت است و بهترین راهنمایی در این خصوص را می‌توان با توجه به قواعد کلی در این زمینه به مخاطبان ارائه داد. این قواعد شامل موارد زیر می‌شود:

قیمت چهارچوب فلزی معمولاً بیشتر از قیمت چهارچوب چوبی است.
قیمت انواع مختلف چهارچوب درب ضد سرقت بیشتر از چهارچوب درب معمولی است.
قیمت چهارچوب‌های کشویی بالاتر از چهارچوب‌های ثابت است.
عرض فریم‌ها یک عامل مهم در تعیین قیمت انواع چهارچوب درب ضد سرقت است؛ به‌طوری‌که هرچه عرض فریم بالاتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند

 

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *