جدیدترین مدل های درب اتاق خواب کلاسیک و مدرن

درب داخلی اتاق

برای تجهیز هر فضای داخلی به درب، دو دسته درب‌های بیرونی و درب‌های داخلی مورد نیاز است. انواع درب داخلی اتاق پراستفاده‌ترین درب‌های داخلی به شمار می‌آید و برای تجهیز اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی کاربرد دارد.

این گروه از درب‌ها برخلاف دیگر انواع درب داخلی یعنی درب ورودی آپارتمان و یا درب‌های بالکن و تراس، الزامی به ضد سرقت بودن یا تجهیز توسط سازوکارهای عایق صدا و گردوغبار نداشته و به همین دلیل شرایط ساخت و طراحی ساده‌تری دارند.

✅قیمت انواع درب داخلی از ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
✅انواع درب داخلی درب داخلی مدرن و کلاسیک
✅ویژگی های آتاک درب چوب و یراق آلات با کیفیت
✅موارد کاربرد درب اتاق یا سرویس و حمام
✅مزایا متریال عالی و هماهنگی با دکوراسیون

درب داخلی آتاک درب بعنوان درب های اتاقی و سرویس و حمام قابلیت استفاده را دارد این‌ نوع درب ها در دو تیپ درب داخلی مدرن و درب داخلی کلاسیک به شرح ذیل تولید میگردد:

درب داخلی مدرن

این نوع درب های عموما ساده و با طرح های هندسی مدرن در کارخانه آتاک درب تولید میگردد. جهت رنگ آمیزی کلیه درب های اتاقی از رنگ پلی اورتان گنج ترکیه استفاده میگردد .

درب مدرن اتاقی بصورت ترکیب ۷۰ درصد چوب خالص و و ۳۰ درصد ام دی اف تولید می گردد.

شبکه داخلی درب های داخلی ما از ترکیب چوب و ام دی اف بصورت کندو استفاده است تا از تاب برداشتن و هرگونه انداختن لنگه درب جلوگیری شود.

همچنین درب های داخلی مدرن قابلیت سفارش به انوع طرح های ارائه شده توسط مشتری را دارد.

درب داخلی کلاسیک

درب ضد سرقت کلاسیک عموما دارای ظاهری برجسته و منبت کاری شده می باشد .که با استفاده از چوب های بلوط آمریکایی ،راش و یا گردوی آمریکایی در کارخانه آتاک درب تولید میگردد .

این نوع درب داخلی کلاسیک نیز با استفاده از رنگ پلی اورتان ساخت شرکت گنج ترکیه رنگ آمیزی می شوند.

درب های سرویس و حمام با طرح درب های اتاقی میتواند یکی باشد و بصورت ضد آب پشت و دور لنگه ها تولید گردد.

لولا های مورد استفاده در درب های اتاقی تولیدی در کارخانه آتاک درب حتما باید بصورت برنجی باشد.چرا که درب داخلی اتافی تولید ما دارای وزن سنگینی می باشند و حتما می بایست از لولای قابلمه برنجی استفاده گردد.

درب HDF

انواع درب HDF (مخفف عبارت High Density Fiberboard) درب‌های روکش شده توسط ورق‌های HDF را در بر می‌گیرد. قسمت اصلی این ورق‌ها مانند MDF از خرده‌های چوب و چسب و سایر مواد سفت کننده ساخته می‌شود اما با توجه به پرس شدن این مواد بر پشت و روی تخته‌های زمینه اچ دی اف، نسبت به‌ ام دی اف تراکم و سفتی بیشتر و همین‌طور ضخامت کم‌تری دارد و به همین دلیل به ورق‌های چگالی بالا هم مشهور است.

دیدن متن کامل مقاله  درب دو لنگه ضد سرقت پولیشی

به دلیل همین چگالی بالا ورق‌های ساخته شده با این متریال برای روکش کردن انواع درب داخلی از جمله درب اتاق خواب، از گزینه‌های عالی به شمار می‌آید. همچنین این دسته از درب‌ها را می‌توان با پوشش‌های PVC، ملامینه، و اصولاً هر نوع پوشش مناسب دیگری تهیه کرد و در کل قیمت درب اتاق خواب را هم پایین آورد، اما چون روکش درب‌ HDF قطر نازکی دارد و عملیات تزئین بر روی آن مانند درب‌ها با روکش MDF به خوبی انجام نمی‌گیرد، برای ساخت درب‌ها با ظاهر ساده‌تر مناسب است.

درب اتاق خواب لوکس

در میان انواع گزینه‌های موجود در زمینه درب اتاق خواب، درب اتاق خواب لوکس یکی از برجسته‌ترین انتخاب‌ها است. این دسته از درب‌ها با توجه به‌ظاهر شکیل و امکانات بیشتری که دارند با این عنوان طبقه‌بندی می‌شوند.

انواع درب ضد سرقت با طراحی‌های پیچیده منبت‌کاری شده، انواع درب با روکش‌های چوبی مرغوب مانند گردوی آمریکایی، انواع درب با امکانات هوشمند، انواع درب که ظاهر مدرن آن‌ها توسط متریال خاصی مانند روکش‌های ملامینه و… تزئین شده است .

در کل هر محصولی که مناسب استفاده به‌عنوان درب اتاق خواب باشد و یک یا چند ویژگی برتر داشته باشد، در دسته درب اتاق لوکس قرار می‌گیرد. نکته مهم در خرید و استفاده از این انواع درب توجه به هم‌خوانی ظاهر آن‌ها با سبک غالب در دکوراسیون داخلی منازل است.

طبیعتاً یک درب لوکس اتاق با تزئینات حداکثری و پیچیده در یک دکوراسیون مدرن که جنبه‌های سبک طراحی مینیمال در آن برجسته شده است، جایگاهی ندارد و باید برای تجهیز خانه‌هایی خریداری و نصب شود که سبک معماری و طراحی آن کلاسیک است.

درب اتاق خواب جدید

با توجه به تغییر مداوم و روند پویایی که جنبه‌های معماری و سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی این روزها پیش گرفته‌ است، لزوم به‌روز بودن طراحی و فناوری ساخت انواع درب اتاق خواب برجسته‌تر از گذشته است. در طی این جریان پیشرفت، جدیدترین انواع و مدل‌های درب اتاق خواب مورد توجه کاربران قرار دارد.

دیدن متن کامل مقاله  استراکچر درب ضد سرقت

در این میان اغلب افراد با دو سبک و رویکرد کلی در طراحی انواع درب که سبک‌های کلاسیک و مدرن است آشنایی دارند و لازم به ذکر است که جدیدترین درب‌های اتاق باز هم در زیرمجموعه یکی از این سبک‌های طراحی قرار می‌گیرد.

به‌این‌ترتیب برای پیدا کردن درب اتاق خواب جدید نیاز نیست که اصلی‌ترین دسته‌بندی‌های موجود را نادیده بگیریم و باید به بررسی دقیق مدل‌ها و زیرگروه‌های انواع درب اتاق مدرن و کلاسیک بپردازیم، به همین دلیل رصد و مشاهده مداوم جدیدترین مدل‌هایی که توسط آتاک درب و سایر تولیدکنندگان معتبر در این زمینه ارائه می‌شود، راهگشا خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر مخاطبان با جدیدترین مدل‌های درب اتاق خواب می‌توان توجه ویژه‌تری به دسته‌بندی درب اتاق خواب مدرن کرد چون در این دسته از درب‌ها به دلیل ماهیت اصلی سبک مدرن که به‌روزرسانی زیبایی‌شناسی و استفاده از متریال و هرگونه امکانات تازه برای خلق جلوه‌های بصری جدید است، احتمال بالاتری برای ارائه مدل‌های جدید درب اتاق خواب و همچنین در نظر گرفتن روش‌های ساخت متفاوت‌تر و جدیدتر وجود دارد.

درب اتاق خواب مدرن

در کنار تیپ یا دسته‌بندی درب اتاق خواب کلاسیک، انواع درب اتاق خواب مدرن قرار می‌گیرد. ویژگی‌های اصلی این دسته از درب‌ها را می‌توان در قالب موارد مختلفی مرور کرد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • ظاهر ساده‌تر از درب‌ها با طراحی کلاسیک
  • استفاده از متریال متنوع در ساخت درب؛ مانند شیشه، فلز و…
  • امکان تلفیق دو یا چند متریال مختلف در ساخت درب
  • هم‌خوانی با ماهیت و جلوه‌های بصری معماری مدرن
  • استفاده از روکش‌های صنعتی به جای روکش‌های مرسوم انواع درب کلاسیک یعنی چوب

درب اتاق خواب مینیمال

یکی از زیرمجموعه‌های انواع درب اتاق خواب مدرن، درب اتاق خواب مینیمال است. مینیمال در لغت به معنای حداقلی است و این جنبه در این دسته از درب‌ها به ظاهر اشاره دارد، نه امکانات و ظرفیت‌ها فنی درب. بنابراین یک درب اتاق مینیمال را می‌توان دربی با ظاهر و تزئینات ساده و حداقلی تعریف کرد که ممکن است از نظر فنی قابلیت‌های بهترین انواع درب اتاق و حتی درب‌های لوکس را داشته باشد.

درب‌های مینیمال اصولاً برای استفاده در خانه‌ها یا مکان‌های سرپوشیده دیگری مناسب هستند که سبک غالب معماری و دکوراسیون داخلی آن‌ها ویژگی‌های مینیمال را داشته باشد.

به‌عنوان یک مثال روشن از این دسته از درب‌ها می‌توان به یک درب روکش شده با ورق MDF یا HDF بدون هیچ‌گونه تزئینات، قاب و قالبی اشاره کرد که با رنگ PVC یا هر نوع رنگ و پوشش مناسب دیگری برای اتاق خواب پوشش داده شده و در کلیت و فضاسازی دکوراسیون کم‌ترین میزان توجه را به خود جلب می‌کند.

دیدن متن کامل مقاله  انواع مدل درب لابی تمام چوب مدرن

قیمت درب اتاق

قیمت درب اتاق خواب مانند سایر درب‌ها با کاربردهای مختلف، وابسته به متغیرهای زیادی مانند فناوری ساخت، نوع روکش، عایق کاری، ابعاد، یراق آلات مورد استفاده در درب و… است اما به‌طورکلی می‌توان این دسته از درب‌ها را در دسته ارزان‌ترین درب‌های داخلی قرار داد. ارزان بودن قیمت درب اتاق خواب در درجه اول به دلیل ابعاد کوچک آن به‌طورمعمول و در درجه دوم به دلیل نیازمندی کم‌تر به امکانات و ظرفیت‌های فنی ویژه، منطقی به نظر می‌رسد.

بهترین درب اتاق

دقیق‌ترین جواب به این سؤال که بهترین درب اتاق خواب و سایر فضاهای داخلی منازل یا مکان‌ها شغلی کدام است، فقط بعد از مشخص شدن نیازها و سنجش ظرفیت‌های موجود مشخص می‌شود. برای راهنمایی بهتر در این زمینه می‌توان به مهم‌ترین نیازها توجه کرد و بعد شرایط گزینه‌های موجود برای خرید را با توجه به آن‌ها سنجید. در مورد درب اتاق خواب این نیازها را می‌توان به‌طور خلاصه به ترتیب زیر معرفی کرد:

  • نوع درب اتاق خواب بر اساس کشور سازنده
  • نوع درب اتاق خواب بر اساس تیپ و مدل
  • ویژگی‌های فنی و کیفی درب
  • قیمت درب اتاق
  • خدمات فروش (شامل خدمات نصب، خدمات پس از فروش و…)

سوالات متداول درب داخلی مدرن و کلاسیک

قیمت درب داخلی چقدر است؟

قیمت آن بسته به فناوری ساخت، نوع روکش، عایق کاری، ابعاد، یراق آلات مورد استفاده متغیر است اما به‌طورکلی این دسته از درب‌ها به دلیل ابعاد کوچکتر و نیازمندی کم‌تر به امکانات فنی ویژه در دسته ارزان‌ترین درب‌های داخلی قرار داد.

درب HDF چیست؟

مخفف عبارت (High Density Fiberboard) درب‌های روکش شده توسط ورق‌های HDF است که قسمت اصلی این ورق‌ها از خرده‌های چوب و چسب و سایر مواد سفت کننده ساخته شده و بر پشت و روی تخته‌های زمینه اچ دی اف پرس می‌شوند و به ورق‌های چگالی بالا هم مشهورند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *