قفل هوشمند

قفل هوشمند


درب ضد سرقت و هوشمند آتاک درب ایران

درب ضد سرقت آتاک درب ایران علاوه بر دارا بودن سیستم ضد دیلم و ضد سرقت قابلیت هوشمند سازی از طریق قفل های هوشمند برند های مختلف شامل Desi، Yuca و … را نیز دارد. قفل‌های هوشمند عموما بر روی قفل‌های مکانیکی قفل‌های سنتی ساده مورد استفاده در درب های سنتی) نصب می‌شوند و از لحاظ فیزیکی نیز قفل های سنتی را ارتقا می‌دهند.

این قفل‌ها نیز مانند قفل‌های رایج ، دارای دو بخش اصلی می باشد: قفل و کلید، تفاوتی که قفل های هوشمند با قفل ها سنتی دارد این است که در قفل‌های هوشمند، کلید فیزیکی وجود ندارد، بلکه یک تجهیز الکترونیکی برای این منظور در نظر گرفته شده‌است

که به صورت بی‌سیم احراز هویت برای بازکردن قفل فیزیکی درب را انجام می‌دهد. قفل‌های هوشمند اغلب تمثیلی از اتوماسیون خانگی می باشند.قفل های هوشمند الکترونیکی تجهیزاتی جهت افزایش ایمنی درب های ورودی ساختمان ها می باشند که علاوه بر قابلیت های لمسی قفل با بهره مندی از فناوری های بی سیم و بلوتوث این امکان را فراهم می کند.

با استفاده از گوشی های هوشمند، کامپیوتر و هر وسیله با قابلیت اتصال به WiFi و بلوتوث و با نصب برنامه ی مربوطه از طریق ارسال سیگنال ها و کلیدهای دیجیتال قفل درب ورودی ساختمان را از راه دور کنترل کرده و در صورت نیاز آن را باز و بسته نمایند.

برند Desi از جمله شرکت های پیشتاز در حوزه ی قفل های هوشمند درب می باشد. قفل های هوشمند Desi ساخت ترکیه بوده و دارای موتور و اجزای ساخت کشور آلمان می باشد. این قفل با قابلیت هایی شامل کنترل از طریق ریموت ، صفحه کلید رمز و ۵ کلید با قابلیت کنترل بی سیم از راه دور، از جمله پیشرفته ترین قفل های هوشمند می باشد.

در این قفل ها کنترل قفل از طریق اپلیکیشن موبایل امکان پذیر می باشد که از آپ استور و گوگل پلی جهت سیستم عامل ios و اندروید قابل دانلود و نصب می باشد. نحوه ی شارژ این قفل بوسیله کابل می باشد که پیش از پایان شارژ هشدار لازم به کاربر ارسال می گردد اما علاوه بر آن قابلیت برق کشی ثابت را نیز دارد.

دیدن متن کامل مقاله  درب اتاق خواب مدرن و کلاسیک

قفل های هوشمند و کارتی yucca ساخت کشور کره جنوبی می باشد و انواع مختلفی دارند. در مدل LEO pro به کمک مغزی سه زبانه امنیت فوق العاده ای را برای کاربران فراهم می کند. از جمله قابلیت های این مدل میتوان به کنترل توسط موبایل ، اثر انگشت، ورود دو مرحله ای ، منبع تغذیه اضطراری ، قفل امنیتی بیرونی ، سنسور تشخیص آتش سوزی ، سیستم ضد شوک، خروج اضطراری، سیستم ضد سرقت، کنترل صدای چند مرحله ای و…. اشاره کرد.

معرفی انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

در مدل Lyra از سری قفل های Yucca نیز قابلیت هایی شامل کنترل توسط ریموت، سیستم ضد شوک،منبع تغذیه اضطراری، ۵ پسورد و ۲ کلید برای کابران فراهم می شود. در این نوع از قفل های Yuca قابلیت احراز هویت به وسیله اثر انگشت وجود ندارد.

مدل LEO classic از قفل های Yucca نیز قابلیت کنترل توسط موبایل،اثر انگشت، ورود دو مرحله ای ،منبع تغذیه اضطراری، هشدار تعویض باطری، قفل امنیتی بیرونی ،سیستم ضدشوک، خروج اضطراری،قفل امنیتی داخلی، سیستم ضد سرقت، و کنترل صدای چند مرحله ای دارد.

قفل هوشمند علاوه بر افزایش ایمنی خانه ها و اماکن تجاری، برای کاربران در سفرهای طولانی مدت امنیت خاطر فراهم می آورد. با استفاده از این قفل ها می توان از هر نقطه ی دنیا و بدون محدودیت زمانی وضعیت درب را کنترل نمود و درب را برای مراجعه کنندگان باز نمود.

 

ویژگی های قفل ایمنی هوشمندمزایای قفل هوشمند درب ضد سرقت

از جمله مزایای دیگر این قفل ها امکان کنترل ورود و خروج ها و تعیین سطوح دسترسی متقاوت و قابل برنامه ریزی برای افراد مختلف می باشد. ثبت ورود و خروج ها بر اساس تاریخ نیز از دیگر ویژگی های قفل هوشمند می باشد که در صورت نیاز و با مراجعه به تاریخ مورد نظر می توان از آن بهره برد.قفل های هوشمند دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که قفل های قدیمی و مکانیکی فاقد آن ها می باشد.

به طور مثال با استفاده از گوشی هوشمند و روش های دیگری شامل صفحه کلید رمز، قرار دادن کارت و اثر انگشت، نیازی به استفاده از کلید مکانیکی نخواهد بود. همچنین مشکلاتی شامل حضور نداشتن شما در منزل و پشت درب ماندن اعضای خانواده و آشنایان، احتمال باز ماندن درب منزل و … با استفاده از قابلیت کنترل از راه دور این قفل های هوشمند برای همیشه کنار خواهد رفت.

دیدن متن کامل مقاله  قیمت درب دو لنگه چوبی

با توجه به مواردی که قبلا بیان شد یکی از ویژگی های با ارزش این نوع قفل ها قابلیت اتصال به گوشی هوشمند و کنترل آن ها از راه دور است. به این ترتیب به راحتی می توان ورود و خروج افراد مختلف را کنترل و ثبت نمود و در صورت لزوم درب را باز و بسته کرد.

جدا از مزایای امنیتی این قفل ها طراحی منحصر بفرد این قفل ها، ترکیب رنگ زیبای آن ها،ظرافت طراحی منحنی های موجود بر روی بدنه و دستگیره زیبایی فوق العاده ای را به آن بخشیده است، به طوری که زیبایی درب های ضد سرقت را دو چندان نموده و تناسب خاصی را با مدل های جدید درب های ضد سرقت در خود جای داده است .

تمام قابلیت هایی که در مورد قفل های هوشمند ذکر گردید شرکت آتاک درب ایران را بر آن داشت که با افزودن این قفل ها به گستره ی محصولات خود بخش اعظمی از نیازها و انتظارات مشتریان را از درب های ضد سرقت براورده نماید.

بدین ترتیب با در نظر گرفتن قابلیت های خود درب ها شامل سیستم ضد دیلم و ضد سرقت طراحی شده بر روی آن ها و قابلیت های گسترده ای که قفل های هوشمند در اختیار کاربران قرار میدهد، سیستم ایمنی قدرتمندی در درب ضد سرقت این شرکت برای مشتریان و کاربران قابل دستیابی خواهد بود.

کاربرد قفل هوشمند دزدگیر دار درب ضد سرقت

در تمامی محصولاتی که در دسته محصولات درب ضد سرقت قرار می‌گیرند، قفل هوشمند دزدگیر دار به‌عنوان یک امکان کاربردی فوق‌العاده جذاب قابل نصب و راه‌اندازی است. درواقع عملکرد بالای ایمنی این قفل‌ها بیشتر از درب‌های معمولی با انواع درب ضد سرقت سازگاری دارد و محصولات آتاک درب هم از این قاعده جدا نیست.

بنابراین اصلی‌ترین کاربرد این قفل‌ها برای نصب بر روی انواع درب ضد سرقت است تا قابلیت‌های بالای ایمنی این درب‌ها تکمیل شود. این در حالی است که کاربرد این نوع از قفل‌ها برای درب‌های معمولی هم مانعی ندارد، فقط کاربری آن با توجه به قابلیت ضعیف این درب‌ها نسبت به درب ضد سرقت ترک در برابر ضربه و شکستگی و دیلم، زیر سؤال می‌رود، اما از جنبه‌های زیبایی و کاربری هوشمند و راحت آن می‌توان به شکل عمومی‌تری استفاده کرد.

دیدن متن کامل مقاله  آیا امکان سرقت با وجود درب ضد سرقت وجود دارد؟

یکی دیگر از جنبه‌های کاربرد قفل هوشمند دزدگیر دار در انواع درب ضد سرقت کلاسیک یا درب معمولی، مناسب بودن استفاده از آن برای درب‌ مکان‌های کم تردد و پرتردد به‌طور یکسان است. این نوع قفل‌ها معمولاً بر اساس روش‌های مختلفی مانند رمز، کارت هوشمند، رمز یک‌بارمصرف، اثر انگشت و… عمل می‌کنند و قابلیت کد پذیری بالایی دارند.

در اغلب موارد به اشتراک گذاشتن امکانات این قفل‌ها برای تعداد زیادی از کاربران پیچیده نیست و همین مسئله باعث می‌شود افراد ذی‌نفع بیشتری از این قفل‌های هوشمند استفاده کنند و کاربرد آن تنها برای درب مکان‌های کم تردد محدود نماند.

دلایل انتخاب قفل هوشمند دزدگیر دار برای نصب روی درب ضد سرقت

بهترین راه برای درک و مشخص شدن دلایل استفاده از این نوع از قفل‌های هوشمند، مرور امکانات و قابلیت‌های مدل‌های مختلف آن است، اما موارد عمومی را هم در بر می‌گیرد که مرور آن‌ها حتماً در جلب نظر افراد برای تجهیز انواع درب ضد سرقت منازل یا مکان‌های شغلی خود با این نوع قفل تأثیرگذار است.

انتخاب قفل هوشمند دزدگیر دار

ایجاد حداکثر ضریب ایمنی

مهم‌ترین مزیت این قفل‌ها ایمنی بالای آن‌ها است. قفل هوشمند دزدگیر دار قابلیت‌های یک درب ضد سرقت ترک و یا هر نوع درب ضد سرقت دیگری را از نظر ایمنی بالا می‌برد و با استفاده از متریال ضد برش و حذف کلید فیزیکی، دسترس‌پذیری را فقط محدود به روش‌های هوشمندی می‌کند که در اختیار کاربران مجاز درب قرار دارد.

ظاهر زیبا و مدرن قفل هوشمند

زیبایی و ظاهر مدرن و مطابق با سلیقه روز انواع قفل هوشمند یکی دیگر دلایل انتخاب این قفل‌ها است، تا جایی که استفاده از قفل‌های معمولی را برای نصب بر روی درب ضد سرقت همچون یک وصله ناجور جلوه می‌دهد.

تنوع سازوکارهای دسترس‌پذیری

در انواع قفل هوشمند مورد استفاده در محصولات آتاک درب، امکان استفاده از روش‌های مختلفی برای باز و بسته کردن درب وجود دارد. این تنوع سازوکارها در عمل موجب تناسب کاربری آن برای تعداد بیشتری از افراد از بچه‌ها گرفته تا سالمندان می‌شود.

از بین رفتن محدودیت‌ها با قفل هوشمند دزدگیر دار

جا ماندن کلید در خانه، پشت در ماندن مهمان‌ها یا مراجعه کنندگان، حاصل کردن اطمینان از باز یا بسته بودن درب و… محدودیت‌های متداولی است که کاربران قفل‌های معمولی با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند، این در حالی است که راهکار آسان و منطقی تمامی این مشکلات با نصب و استفاده از قفل‌های هوشمند درب ضد سرقت ارائه می‌شود.

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *