درب های مدرن

درب های مدرن


تاریخچه مدرنیته غرب و اثر آن در طراحی درب های مدرن 

مدرنیته (درب های مدرن) به معنای تجدد، نوین و تازگی می باشد، که اولین بار در آثار «ژان ژاک روسو» در قرن ۱۸ به کار رفت و بعد از وی در آثار بسیاری از نویسندگان آن عصر متداول گشت .

مدرنیته در اصطلاح عبارت است از نوعی حالت و کیفیت، ویژگی و تجربه مدرن یا دوره مدرن، که بیانگر تازگی، بداعت و نو بودن زمان حال به عنوان گسست یا انقطاع از گذشته، و ورود به «آینده ای » که در حال ظهور است می باشد، و گستره آن با فکر یا ایده نوآوری، ابداع، ابتکار، تازگی، خلاقیت، پیشگامی، پیشرفت، ترقی، توسعه، رشد، تکامل، سلیقه و مد همراه است .

نقطه مقابل مدرنیته، گذشته گرایی، کهنه پرستی، رکود، عقب افتادگی، قدیمی بودن و … می باشد .

جهان مدرن در مقابل دنیای کهن منظر و دیدی متفاوت از هستی دارد و باور دارد که عقل جای تفکرات ذهنی دوره قرون وسطا را می گیرد و نوعی نگرش به هستی و زندگی است.

اکثر معماران معتقد هستند که اغاز عصر مدرن با پیدایش انسان گرایی و خرد گرایی در قرن ۱۵ در شمال ایتالیا شروع شد. عواملی مثل رنسانس و دین گرایی و علم مداری و انقلاب صنعتی به این روند شتاب داد. اولین ساختمان مدرن در اواخر قرن ۱۸ ساخته شد. از جمله این ساختمان ها می توان به نمایشگاه بین المللی در های پارک لندن و یا ساختمان قصر بلورین توسط جوزف پاکستن اشاره نمود .می توان گفت که این ساختمان اولین اثر معماری با مصالح کاملا مدرن یعنی آهن وشیشه بود.

دیدن متن کامل مقاله  همه چیز درباره درب ضد سرقت مدرن

نمایشگاه دیگری در شهر پاریس به مناسبت یکصدمین سال انقلاب کبیر فرانسه بر گزار شد دو بنای مهم به نام های برج ایفل وتالار بزرگ ماشین در این نمایشگاه جلب توجه می کرد. ساختمان تالار ماشین نیز در نوع خود بی نظیر بود. این ساختمان با تمامی مصالح جدید یعنی شیشه و فولاد ساخته شده بود. 

شناخته شده ترین مواد در معماری مدرن عبارت است از : 

بتن ، آجر ، فولاد ، شیشه آلومینیوم ، سنگ طبیعی ، چوب ، کاشی 

از این مصالح در اجزای مختلف ساختمان استفاده میشود . از جمله در تولید درب های ساختمانی . 

تاریخچه ساخت درب 

 نخستین درب در نقاشی‌های مقبره مصر ۴۰۰۰ سال پیش یافت شد.

اینکه که مخترع آن چه کسی است مشخص نیست.

اما می دانیم تاریخچه درب به مصر مرکزی می‌رسد.

در معماری مصر، دربی کاذب به شکل تزیینات دیواری وجود داشت که مانند یک پنجره به نظر می‌رسید.

رومی‌ها تاثیر زیادی در تکامل درب‌ها داشتند.

با گذشت زمان و پیشرفت، رومی‌ها از ذهن خلاق خود برای ایجاد درب‌های پیشرفته استفاده کردند.

نخستین درب‌ها در روم از برنز ساخته شد که شامل درب‌هایی یه صورت منفرد، دوتایی‌، کشویی و تاشو بود.

در آیین رومی‌ها، جانوس خدای درها و طاق ها بود.

در زمان جنگ نیز، درب ها نمادی برخوش شانس و بدشانسی برای یک ارتش بود.

یکی از نخستین درب ها جانوس جرمینوس است که یک درب معروف در رم است.

 درب لابی به چه دربی گفته میشود؟

درب لابی به طور معمول متشکل از سه لنگه است که دو لنگه آن در کنار درب به صورت ثابت بوده و لنگه وسطی آن به عنوان درب باز و بسته میشود . شیشه های مورد استفاده در درب لابی معمولا سه جداره بوده و دارای برنزکاری هستند.

دیدن متن کامل مقاله  درب ضد آب و آفتاب

درب های مدرن لابی توسط چوب های طبیعی (روس،راش و…)که طی سه مرحله در دمای خاص که متناسب با درب های تمام چوب لابی است خشک می شود که این امر باعث جلوگیری از تاب خوردگی و عمر بالای درب می شود.

امروزه استفاده از درب لابی نسبت به گذشته بسیار مرسوم تر شده است به طوری که استفاده از درب لابی به یکی از ارکان مهم در هر ساختمانی به شمار می رود . 

درب های مدرن لابی مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی های ساده با خطوط صاف بدون هیچ شلوغ کاری و البته بسیار جذاب و جوان پسند از مشخصه های اصلی دربهای ورودی مدرن است. این مدل دربها امروزی هستند و هم قدم با مُد و طراحی های بِروز پیش می روند. کمتر کسی را می توان یافت که از این سادگی خوشش نیاید و دلشیفته آن نشود. البته درب لابی مدرن را باید در ساختمانهای با سبک و سیاق مدرن بکار بست. مدلهای مدرن را می توان با متریال مختلف چوب، فلز و شیشه پیاده سازی کرد . 

در درب های لابی مدرن و  آتاک درب نیز با استفاده از جدید ترین سیستم های ضدسرقت و رویه های ساده و مدرن طرح هایی متنوع و متناسب با سلیقه ی مصرف کنندگان فراهم نموده است. این درب ضدسرقت دارای رویه های ۱۲ میلمتری از جنس گردو، راش و بلوط آمریکایی و یا سنگ و شیشه سکوریت نشکن می باشند. شبکه داخلی فولادی است .

و ضخامت ورق سرتاسری ۲ میلیمتر می باشد‌. تمامی درب ها دارای ۱۰ سال گارانتی برای رویه درب و ۵ سال هم گارانتی برای یراق آلات می باشند. وزن درب ها از ۱۸۵ گیلوگرم به بالا بوده و سیستم ضد سرقت درب ها توسط سیستم های جدید و منحصر بفرد ضد سرقت و ضد دیلم که نتیجه ی طراحی شرکت آتاک درب  می باشد، تکمیل می شود. همچنین وجود امکانات جانبی قابل افزودن به درب ها نیز طیف گسترده ای از امنیت و زیبایی را برای مصرف کنندگان فراهم می نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *