تمیز کردن درب ضد سرقت آتاک درب

استفاده از تجهیزات ساختمانی از گذشته نیاز به نگهداری و مراقبت نیز داشته است. تنها ملاک کار کشیدن از این تجهیزات نبوده. این روش امروزه نیز ادامه یافته و به آن عمل می گردد. مانند تمیز کردن پنجره، هود آشپزخانه و تمیز کردن درب های ساختمان.

آموزش تمیز کردن درب ضد سرقت

این تمیز کاری در فرهنگ ما ایرانی ها جا افتاده است. بطور مثال خانه تکانی قبل از عید. یکی از تجهیزات خانه که احتیاج به مراقبت خاص و تمیزی دارد درب ضد سرقت منازل و یا محل کار می باشد. در نوشته پیش رو از وب سایت اتاک درب بیشتر به این مسئله پرداخته و در مورد تمیز کردن درب ضد سرقت توضیحات کامل تری خواهیم داد.

درب های ضد سرقت

در تعریف و توضیح درب های ضد سرقت باید بگوییم که منظور درب هایی می باشند که به خاطر تکنولوژی ساخت دارای استحکام خاصی بوده و کار سرقت را برای سارقین سخت خواهد نمود. این درب ها بخاطر مقاومت در برابر ضربه، برش، حرارت و خمیده شدن به عنوان درب های ضد سرقت شناخته می شوند. درب های ضد سرقت در عین استحکام و ایجاد امنیت احتیاج به نگهداری دارند. در ادامه درمورد تمیز کردن درب ضد سرقت ترک توضیحاتی خواهیم داد.

دیدن متن کامل مقاله  تاثیر و اهمیت درب بر روی دکوراسیون داخلی منزل

تمیز کردن درب ضد سرقت

تمیز نمودن مداوم درب های ضد سرقت از عوامل تاثیر گذار در حفظ دوام و کارایی بیشتر احتیاجی ضروری است. چرا که طی گذر زمان ممکن است گرد و غبار بر روی درب بنشیند. نکته مهم تر این که وجود گرد و غبار بر روی درب می تواند تاثیر منفی روی سایر تجهیزات داشته باشد. به طور مثال بر روی لولاها و یا زبانه قفل ها. برای جلوگیری از این مشکلات لازم است نکات زیر را جهت بهبود کارایی درب ضد سرقت انجام دهیم.

تمیزکاری اولیه

اولین نکته تمیز نمودن لولا ها و زبانه قفل ها بعد روغن کاری آنها است.  تمیز نمودن چهارچوب و کل درب با پارچه مرطوب یا خشک و یا یک حوله که به آرامی سطوح مورد نظر تمیز و به آرامی گردگیری شود. در این مرحله تمیز کردن درب ضد سرقت به خوبی صورت می گیرد.

استفاده از رنگ های براق کننده برای افزایش زیبایی درب ضد سرقت در طولانی مدت ممکن است دربهای ضد سرقت رنگ و زیبایی ظاهری خود را از دست بدهند که با استفاده از رنگ های براق کننده می توانید آنها را مثل روز اول کنید.

نکات مهم تمیز کردن درب ضد سرقت

در مورد تمیز کردن درب ضد سرقت بهتراست نکات زیر را رعایت کنیم:

استفاده از پارچه های مناسب تمیز کردن

هنگام تمیز نمودن درب های ضد سرقت هرگز از مواد شیمیایی یا پارچه های زبر استفاده نکنید. چرا که این کار باعث آسیب بیشتر به رنگ و بدنه درب ضد سرقت خواهد شد. برای تمیز کردن این درب ها می توانید از مواد شوینده مخصوص این کار استفاده کنید. حتما هم از پارچه های مخصوص و یا مناسب این کار استفاده کنید. گرچه بهتر است که شرایط را به گونه ای پیش ببرید که متخصص این کار برای نظافت اقدام کند.

دیدن متن کامل مقاله  درب دو لنگه ضد سرقت پولیشی

تعمیرات خاص در زمان تمیز کارن درب ضد سرقت

در صورت مشاهده زنگ زدگی بر روی بخش فلزی درب های ضد سرقت مانند چهارچوب و کلاف درب برای رفع و تعمیر از یک تعمیرکار حرفه ای استفاده کنید. در ادامه کار باز می توانید برای تمیز کردن درب ضد سرقت اقدام کنید. این کار باعث می شود تا قبل از هر اقدامی، خرابی های درب مورد نظر شما به طور کلی از بین برود.

عدم استفاده آب با فشار بالا

به هیچ وجه جهت تمیز کردن درب ضد سرقت و درب لابی ورودی از آب با فشار بالا استفاده نکنید حتی اگر درب ضد سرقت ضد آب باشد. زیرا این کار ممکن است باعث آسیب جدی به درب یا سطوح رنگ پودری آن شود. بهترین کار استفاده از پارچه مرطوب و مقدار کمی مایع تمیز کننده می باشد.

اگر درب ضد سرقت در بیرون از ساختمان و در محوطه باز قرار دارد بهتر است برای عمر مفید بیشتر درب بعد از بارندگی حتما آن را با پارچه نرم به صورت کامل خشک نمائید‌.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت اتاک درب پیرامون تمیز کردن درب ضد سرقت صحبت کردیم. اما نکته پایانی اگر به صورت صحیح به روغن کاری درب ضد سرقت ترک بپردازید. در صورت خرابی یا پیداشدن عیبی در بدنه و یا رنگ آن به صورت خودسرانه اقدام ننموده و از طریق استادکار ماهر این امور را انجام دهید‌. در این حالت به مشکلی برخورد نمی کنید و باعث عمر مفید بیشتر درب ضد سرقت خود خواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *