روش نصب درب ضد سرقت

نصب درب ضد سرقت


روش نصب درب ضد سرقت

به دلیل ضد دیلم بودن ساختار درب های ما و سنگین بودن آن ها که نیاز به تخصص ویژه ایی جهت نصب درب  دارد پیشنهاد میکنیم حتما بعد از خزید از نصاب های شرکت آتاک درب استفاده نمایید در زیر نکاتی مهم روش نصب درب ضد سرقت را به شرح ذیل مطح میکنیم امیدواریم این مقاله بتواند راهنمای جامعی در خصوص تصمیم گیری شما عزیزان باشد .

نصب درب ضد سرقت

امروزه درب های ضد دیلم و ضد سرقت شرکت آتاک در ایمن ترین و مطمئن ترین راه برای ایجاد امنیت خانه ها هستند و به این دلیل محبوبیت زیادی بین مردم مختلف پیدا کرده اند.

علاوه بر امنیت ویژه ای که درب ضد سرقت ایجاد می کند، دارای نصب آسان نیز هست که توسط نصاب های شرکت آتاک درب با انجام عملیات بتن ریزی نصب می گردد. بعد از پایان عملیات ساخت و ساز، به راحتی و بدون کمترین آسیب می توان نسبت به نصب درب ضد سرقت اقدام نمود.

ایا نصب درب ضد سرقت بر روی درب های قدیمی تخریب دارد ؟

برای نصب درب های ضد سرقت آتاک درب حداقل عرض۱۱۱ و ارتفاع ۲۱۱ فضا لازم است در صورتی که این فضا موجود نباشد می بایست عملیات برش کاری بدون آسیب به دیپارها و سنگ انجام گردد.

نکات مهم هنگام نصب درب ضد سرقت:

ابتدا سایز درب ضدسرقت خود را انتخاب کرده بعد اقدام به ساخت فریم کرده فریم به دو صورت قوطی ۸۰*۴۰ یا ۱۰۰*۴۰ ساخته می شود که  یک سانت بیشتراز سایز درب، طول و عرض باید باد خور داشته باشد تا درب داخل فریم جا بگیرد .

فریم به سمت راه پله باید نصب شود و هر ۴ سانت قوطی دیده شود وگرنه درب به دیوار پاگرد گیر کرده و در این صورت باید دیوار را برش داد جلوی دربها همیشه از پشت درب بزرگتر است و به اصطلاح قاب چهار چوب است اگر پشت تا پشت درب به اندازه ۲۱۰*۱۰۵ هست جلوی درب باید ۲۱۳*۱۱۰ باشد استاندارد فضای مورد نیاز برای نصب عرض داخل به داخل فضا ۱۱۱ و ارتفاع ۲۱۱ می باشد.

دیدن متن کامل مقاله  درب ضد آب و آفتاب

همچنین بخشی از چارچوب جلوی درب یعنی قسمت پرواز درب رو ی دیوار می نشیند برای راحتی کار شما عزیزان در این بخش ما عکس فضای مورد نیاز و نقشه فریم گذاری را قرار داده ایم 

مراحل نصب درب ضد سرقت و ضد دیلم آتاک درب

دو مرحله وجود دارد که اولی نصب چهارچوب در است و مرحله دوم اتصال درب بوسیله لولا به فریم انتظار می باشد.

مرحله اول: اولین مرحله ساخت چارچوب برای درب است باید از پروفیل ۴*۱۰ یا ۴*۸ استفاده شود. این چارچوب باید به گونه ای باشد که اتصال درب به دیوار را بسیار محکم کند و ابعاد داخل فریم انتظار باید از ابعاد درب بزرگتر باشند. قبل از سفید کاری چهارچوب باید نصب شود. اندازه گیری کاملا دقیق ابعاد در نصب درب ضد سرقت بسیار مهم است و عایق کاری ضد زنگ چارچوب حتما باید انجام شود.

روش نصب درب ضد سرقت به روش جوش دادن و بتن ریزی:

بهتر است که درب را  قبل از نصب باز کرده و چند مرتبه قفل و شب بند آن را باز و بسته کنید تا از عملکرد صحیح سیستم قفل اطمینان حاصل کنید. سپس درب را از قسمت پشت (قسمتی که باله ندارد) وارد چارچوب نموده و آن را کاملا تراز و شاقول کرده و درب را چند مرتبه باز و بسته کنید .

از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید،بعد از اطمینان مجدد از تراز و شاقول بودن، درب را از محل سوراخ های تعبیه شده در قسمت داخلی چارچوب با چند خال جوش موقتا نصب کنید. پس از نصب موقت صحت عملکرد درب را کنترل کنید و سپس اقدام به جوش دادن کامل نمایید.

روش نصب درب ضد سرقت به روش رول بولت:

در صورتی که دیوار هایی که می‌خواهید درب را درون آن نصب نمایید از مقاومت کافی و مناسب برای نصب توسط رول بولت برخوردار باشد (مانند دیوار های بتنی، ۳۵ سانتی متری آجری) می توانید از این روش استفاده کنید.  البته در صورت استفاده از سفال تیغه ای می­‌بایست حداقل ۱۵ سانتی‌متر از لبه داخلی فریم را با ملات ماسه سیمان آستر سازی و مقاوم کنید.

دیدن متن کامل مقاله  تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی

مرحله اول برای نصب درب ضد سرقت

برای نصب ابتدا باید از تراز و شاغول بودن محل نصب و صاف بودن سطوح مطمئن شوید سپس درب را چند مرتبه باز و بسته کرده تا از عملکرد صحیح قفل و لولا اطمینان حاصل کنید. پس از تراز کردن ضلع های مختلف چارچوب، آن را در محل خود تا انتهای عملیات بصورت ثابت نصب کرده و توسط دریل از محل سوراخ های تعبیه شده در چهارچوب مطمئن شوید و سپس اقدام به سوراخ کردن دیوار ‌نمایید.

حال مجددا از تراز بودن چارچوب اطمینان حاصل نموده و رول بولت به حفره های ایجاد شده ‌وارد کنید. توجه داشته باشید که پیش از ورود رول بولت ها توسط یک پیچگوشتی و یا یک میله و چکش رول بولت ها را تا انتها وارد سوراخ ها نموده و بعد توسط آچارهای مخصوص اقدام به محکم نمودن پیچ های رول بولت کنید. پیچ ها باید بصورت تدریجی و همزمان با یکدیگر محکم شود تا تراز درب به هم نریزد.

مرحله دوم برای نصب درب ضد سرقت

مرحله دوم: در این مرحله درب به وسیله لولا به فریم انتظار نصب می شود. لولاها باید سه عدد یا بیشتر باشد زیرا درب های ضدسرقت شرکت آتاک درب از نظر وزنی بسیار سنگین هستند. از طرفی لولا به گونه ای باید باشد که برای امنیت بیشتر از بیرون درب قابل مشاهده نباشند.

درب ضد سرقت از هر نوعی که باشد هر چقدر هم محکم باشد بدون نصب قفل ضد سرقت یک درب معمولی است. کارایی درب های ضد سرقت وابسته به قفل ضد سرقت است و موقع خرید درب ضد سرقت به قفل درب و کاراییش دقت کنید.

درب های دارای پوشش پودری مناسب ترین درب های ضدسرقت هستند و از رنگ کردن معمولی بسیار بهتر می باشد. پوشش پودری مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارد. درب های ضد سرقت در مکان های مرطوب و صنعتی باید ضد آب و ضد اسید باشند.

نصب درب ضد سرقت در دیوارهای پارتیشنی

  1. قبل از نصب چهارچوب درب ضد سرقت، ابعاد با دقت اندازه‌گیری شود و چهارچوب انتظار را با ضد زنگ عایق کنید تا مانع پوسیدگی و دوام بیشتر درب شوید.
  2. پس از اطمینان از صحت اندازه‌های چهارچوب انتظار، توصیه می‌شود تا اندازه قطر فریم را کنترل كنيد تا موجب دویدگی و پیچیدگی چارچوب نشود.
  3. چهارچوب انتظار به صورت کامل، شاقول و تراز در محل نصب شود.
  4. در مرحله نصب چهارچوب انتظار دقت شود، تا در ادامه مراحل بنایی از حرکت احتمالی آن جلوگیری به عمل آید.
  5. چهارچوب انتظار به گونه‌ای نصب شود تا سطح بالایی پاخور فریم با سطح کف نهایی دستگاه پله مماس بوده و پایین تر و یا بالاتر از آن نباشد.
  6. پس از اتمام بتن ریزی، گچ کاری و پایان رنگ کاری می توان اقدام به نصب ضد سرقت کرد
دیدن متن کامل مقاله  انواع مدل درب ویلایی مدرن و لاکچری

نحوه نصب دربهای ضد سرقت چینی

قبل از هرچیز باید بدانیم برای نصب دربهای ضد سرقت چینی باید یک فریم انتظارفلزی در پایان اتمام مرحله دیوار چینی وقبل از سفید کاری نصب شود وقوطی مورد استفاده برای فریم انتظار دربهای ضد سرقت چینی باید۸×۴ یا ۱۰×۴ سانتی متر باشد البته در شرایطی خاص می توان از قوطی هایی با ابعاد کمتر نیز استفاده کرد توصیه می شود قبل از ساخت فریم انتطار با کارشناسان شرکتهای فروشنده مشورت شود.

ابعاد فریم انتظار دربهای ضد سرقت چینی

ابعاد داخل به داخل فریم انتظار بایستی یک سانتی متر بیشتر از ابعاد پشت تا پشت درب ضد سرقت باشد به عنوان مثال درصورتی  که  ابعاد  پشت تا پشت درب ضد سرقت۲۱۰×۱۰۵سانتی متر می باشد ابعاد فریم انتظار درب ضد سرقت باید ۲۱۱×۱۰۶ سانتی مترباشد.

نکته مهم روش نصب درب ضد سرقت

ابعاد درب ضدسرقت ازروبه رو (سمت بیرون واحد) بزرگتر از ابعاد پشت (سمت داخل واحد) درب ضد سرقت می باشد بنابراین فضای لازم از سمت بیرون (راه پله) برای درب های ضدسرقت چینی حداقل پنج سانتی متر بیشتر است. از این رو  چهار سانتی متر از سمت بیرون نباید باهیچ نوع مصالحی پوشانده شود. اما از سمت داخل واحد بهتر است پوشیده شود.

آیا می شود برای نصب درب های ضدسرقت چینی از فریم انتظار استفاده نکرد؟

در صورتی که در چند نقطه  مشخص تسمه های فلزی درون دیوار جهت جوش دادن قراردهیم و همچنین درگاه ساخته شده شاقول و تراز باشد بله میتوان ازفریم انتظار استفاده نکرد. وباید جاهای جوش توسط کارشناسان فروش جانمایی گردد تا تسمه ها در آن نقاط بکار برده شوند

بهتر است پس از خرید درب نصب ان توسط کارشنان شرکت آتاک درب انجام گردد چرا که شما هر چقدر درب ایمن و زیبایی خریداری کرده باشید مرحله اصلی و نهایی تحویل و نصب بعهده ی نصاب می باشد به همین دلیل کیفیت نصب و شاغول بودن ان بستگی به مهارت های تیم نصاب ها دارد.

لازم به ذکر است که نصاب های معرفی شده توسط شرکت آتاک درب همگی دارای کارنامه فنی درخشان و مورد تایید واحد فنی مهندسی شرکت می باشند.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *