درب ویلایی مدرن

درب ویلایی مدرن

یکی از موارد مهم در ویلای مدرن استفاده از درب ضد سرقت مدرن می باشد چرا که دقت به متریال و مینیمال بودن آن نقش بسیار مهمی در انتخاب درب ورودی ویلا دارد در گذشته اغلب ویلاها یک طبقه ساخته می شد، اما پس از مدتی ویلاهای نیم دوبلکس، دوبلکس و تریبلکس طرفداران زیادی پیدا کرد و بسیار رواج یافت. نوع ساخت ویلا بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار است، در ادامه با انواع ساختمان ویلا و جزئیات آن آشنا می شویم.

ویلا های مدرن و نقش درب ورودی 

انواع مدل درب ویلایی مدرن و لاکچری

درب ورودی ویلا، یکی از مهم‌ترين مواردی است که در زیبایی محله و ویلا تاثیرگذار است؛ گذشته از زیبایی، انتخاب درب ورودی در امنیت ویلا بسیار نقش دارد.

یک درب ورودی ایده‌آل و شیک برای ویلا دربی است که در کنار زیبایی، ویژگی ماندگاری و مقاومت بالا را هم داشته باشد؛ درب‌ ورودی ویلا باید در برابر نور خورشید، بارندگی و سایر تغییرات آب‌وهوایی مقاوم باشد.

مناسب‌ترین درب ورودی برای ویلا، درب ضد سرقت است؛ درب‌های ضد سرقت از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و دارای مدل‌های مختلف و تنوع رنگ زیاد است.

در این مقاله قرار است با انواع درب ضد سرقت مناسب ویلا، آشنا شوید؛ بنابراین تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع درب ویلایی مدرن

به طور کلی، درب ضد سرقت ویلایی به دو گروه تقسیم می‌شود:

  1. درب پیوت ضد سرقت ویلایی با لولای منحصربه‌فرد
  2. درب ضد سرقت ویلایی با لولای معمولی با ابعاد سفارشی
  3. درب ضد سرقت ویلایی با لولای منحصربه‌فرد

اگر در فضای مجازی ویدیوها یا پست‌های مربوط به درب‌های ویلایی را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که اکثر مردم برای درب ورودی ویلا از درب‌های بزرگ و غول‌آسا استفاده کرده‌اند که به صورت پاشنه‌ای، باز و بسته می‌شوند.

این درب‌ها در میان افرادی که همیشه دنبال مدل‌های تک و مدرن هستند، بسیار وایرال شده است؛ دلیل این وایرال شدن در وهله اول، نوع خاص باز یا بسته شدن آن است و بعد به دلیل زیبایی و لوکس بودن آن است.

این درب‌ها توسط دو لولای دست‌ساز فولادی باز و بسته می‌شوند؛ کیفیت و ساختار این درب‌ها بسیار بالا است، به همین خاطر در دسته درب‌های ضد سرقت با لولای منحصربه‌فرد قرار دارد.

درب‌های ضد سرقت با لولای منحصربه‌فرد پیوت، برای درب لابی یا ویلا بسیار مناسب هستند؛ چون علاوه‌بر لاکچری بودن، امنیت بسیار بالایی هم دارند.

درب ضد سرقت ویلایی با لولای معمولی

درب‌های ضد سرقت ویلایی با لولای معمولی همان طور که گفته شد از کیفیت لولای معمولی برخوردار هستند و اصلا کیفیت لولای منحصربه‌فرد به حدی بالا است که قابل مقایسه با کیفیت این لولای معمولی نیست.

این درب‌ها را می‌توان براساس اندازه درب ویلای خود سفارش داد؛ این درب‌ها را می‌توان حتی تا ارتفاع ۳ متر هم سفارش داد.

تعداد لولاهای این درب‌ها براساس اندازه درب ویلا تعیین می‌شود؛ هر چقدر ابعاد درب ویلا بزرگ باشد، از تعداد لولاهای بیشتری استفاده می‌شود.

دیدن متن کامل مقاله  درب لابی شیشه خور کلاسیک

درب‌های ضد سرقت مدل‌های مختلفی مانند درب ضد سرقت کلاسیک، درب ضد سرقت مدرن و… دارند که باید براساس سبک ویلای خود مدل و رنگ آن را انتخاب کنید.

تنها چیزی که باید در هنگام خرید درب ویلایی به آن بسیار توجه کنید، کیفیت ساخت درب است؛ پس بهتر است به خاطر قیمت، یک درب بی‌کیفیت را خریداری نکنید.

آشنایی با انواع ساختمان ویلا

  • ویلا فلت
  • ویلا نیم پیلوت
  • ویلای دوبلکس
  • ویلا تریبلکس

ویلا فلت

قدیمی ترین نوع ساختمان ویلا، ویلا فلت یا یک طبقه می باشد و پیشینه طولانی تری نسبت به ویلاهای تریبلکس یا دوبلکس دارند. اغلب ویلاهای فلت به دلیل تغییر سلیقه جمعی، تبدیل به ویلاهای دو الی سه طبقه شده و بازسازی شده اند. یکی از دلایل تبدیل ویلا فلت به دوبلکس یا تریبلکس را می توان گران شدن زمین دانست.

ویلا نیم پیلوت

تعدادی از ویلاها در شمال و دیگر مکان ها با به ویلاهای نیمه ‌دوبلکس و یا نیم ‌پیلوت شهرت دارند. اختلاف طبقات در ویلا نیم پیلوت کمتر از حدی است که بتوان آن را ویلای دوبلکس نامید.

در ویلاهای نیم پیلوت در طبقه اول با ایجاد چند پله، یک نیم طبقه را بوجود می آورند و برای مثال اتاق یا بخشی دیگر از ویلا را از طبقه اول جدا می سازند و از فضای زیرین آن برای مواردی مثل پارکینگ، موتور خانه و … استفاده می کنند.

این کار هم موجب زیباتر شدن ویلا می شود و هم این امکان را به ما می دهد که از فضای موجود استفاده بهینه کنیم. این نوع ویلاها بین ویلاهای فلت و دوبلکس قرار دارند و قیمت آن ها از ویلاهای فلت بالاتر و از ویلاهای دوبلکس ارزان تر هستند.

ویلای دوبلکس

ویلاهای دوبلکس نوعی از ویلا هستند که در آن ها برای دست یابی به قسمت دیگری از ویلا احتیاج به تغییر طبقه باشد. به دیگر سخن تمامی قسمت های ویلا در سطح یکسان قرار نگرفته است و برخی قسمت ها در طبقات جداگانه ای قرار دارند.

این ویلاها بسیار زیباتر از ویلاهای فلت می باشند زیرا ایده های بسیار جالبتری را می توان در آن ها اجرا کرد. ویلاهای دوبلکس، به جز زیبایی، ویژگی های مثبت دیگری مثل امکان استفاده از چشم انداز و منظره خارج از ویلا را دارند که مشاهده ی آن بسیار دلچسب است.

در صورتی که شما هم علاقمند به استفاده از این ویژگی ویلاهای دوبلکس هستید پیش از خرید ویلا، طبقه بالا را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید منظره ی دلخواهتان را نظاره گر هستید.

بیشتر طراحان برای زیباتر و جذاب تر کردن ویلا، پله را در بخشی از ویلا قرار می دهند. قرار دادن پله در ویلا جلوه ای خاص به آن می بخشد. راه پله‌های گرد، سه طرفه، مارپیچ و یا نیم‌دایره انواعی از راه پله های رایج می باشند. در انتخاب نوع راه پله تنها مسئله سلیقه افراد دخیل نیست بلکه مواردی مثل مساحت و شکل زمین هم در انتخاب نوع راه پله موثر است.

در کل اکثر افراد بعد از شنیدن نام ویلا دوبلکس سریعا همین راه پله ها و زیباییشان را به خاطر می آورند. در گذشته از زمین های بسیار بزرگتر برای ساخت ویلاهای دوبلکس استفاده می کردند اما امروزه دریافتند که مناسبترین نوع ویلا برای ساخت در زمین هایی با مساحت کمتر، ویلا دوبلکس می باشد زیرا موجب حداکثر استفاده از مساحت در اختیار می شود.

دیدن متن کامل مقاله  تاثیر و اهمیت درب بر روی دکوراسیون داخلی منزل

این نوع ویلا محبوب‌ ترین نوع ویلا محسوب می شود و نسبت به دیگر انواع ویلا متقاضی بسیار بیشتری دارد.

زمانی که طراح بخواهد عملکرد گرایی را در طراحی مدنظر قرار دهد تمام تمرکز خود را روی جداسازی قسمت های مختلف ویلا از هم به وسیله ی لابی می گذارد. ورودی ویلا را لابی میگویند که سقفی مرتفع دارد و غالبا از آن برای نشیمن استفاده می شود. ویلاهایی که پس از ورود به لابی می‌ توانید به راحتی به تمامی قسمت های ویلا دسترسی داشته باشید ویلاهای کلاسیک نامیده می شوند.

در این نوع ویلاهای زرق و برق بیشتری وجود دارد و معمولا راه پله ها و سقف ها منبت کاری و تزیین شده اند، اما در ویلای مدرن طراحی تمام قسمت ها در ساده ترین حالت انجام می شود.

اما زمانی که طراح بخواهد فرم گرایی را در طراحی مدنظر قرار دهد، استفاده از فضاهای وسیع و باز مثل لابی چندان مورد توجه نیست.

ویلا تریبلکس

ویلاهای تریبلکس از سه طبقه تشکیل می شوند و در مقایسه با ویلاهای دوبلکس و فلت مبالغ بالاتری را باید برای خرید آن ها بپردازید. این نوع ویلاها دارای چشم انداز زیباتر و جذاب تری هستند و به دلیل ارتفاع بیشتر به راحتی می توانید زیبایی های اطراف ویلا را نظاره گر باشید.

سبک ساخت ویلا در شمال و دیگر مناطق با سپری شدن زمان دچار تغییرات چشم گیری شده اند چه در طراحی نمای بیرونی و فضای خارجی چه در دکوراسیون و طراحی داخلی و بخصوص تعداد طبقاتی که برای ساخت مدنظر قرار می گیرد، اما در آخر، رایج ترین نوع آن ها ویلای دوبلکس می باشد.

امروزه داشتن یک باغ یا ویلا برای بسیاری از خانواده ها به یک امر عادی تبدیل می شود و مردم برای اینکه حداقل یک روز در هفته از شلوغی و هوای آلوده شهرها دور باشند سعی میکنند یک باغ یا ویلای حتی کوچک در خارج از شهر و در هوایی ایده آل داشته باشند.

مدل درب باغ یا ویلا بعنوان اولین چشم انداز یک باغ می باشد. همانطور که در ساختمان سازی نمای ساختمان بسیار مهم است، چرا که اولین چشم انداز خانه از بیرون می باشد در موضوع باغ و ویلا نیز درب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد

چیزی که در موضوع درب باغ و ویلا اهمیت دارد نوع و کیفیت ساخت درب ویلا یا باغ می باشد که شرکت آتاک درب‌ در تولیدات خود به خوبی به این موضوع توجه کرده است . 

درب ضد سرقت ویلایی – ویلای مدرن

درب ضد سرقت ویلایی  که اینگونه از درب ها نیز دارای تنوع مدلی بسیار بالایی با ویژگی های ساختاری بسیار پیچیده و مقاوم ساخته شده اند .درب ضد سرقت ویلایی به دو صورت ساخته و روانه بازار می شود در مدل اول که یک درب نیز می باشد سعی می شود از یک لنگه تا ضد سانتی متر استفاده شود و در کنار آن نیز از استراکچر های مانند فلز و شیشه و الومینیوم استفاده می شود  اما در مدل دوم درب ضد سرقت ویلایی بحث کمی متفاوت می باشد این درب ها از دو لنگه ساخته شده است و از هیچ گونه کتیبه در کنار آن استفاده نمی شود.

دیدن متن کامل مقاله  ویژگی ها و مزایای درب استیل

مدل درب ضد سرقت سایز بزرگ -ویلای مدرن

با افزایش استفاده از زیباترین درب های ضد سرقت شرکت های معتبر زیادی اقدام به واردات انواع درب های ضد سرقت با امنیت بالا و طراحی های متنوع نموده اند که از جمله این شرکت ها می توان به آتاک درب اشاره کرد.

قیمت درب ضد سرقت ویلایی

درب ضد سرقت ویلایی که در ورودی های ویلاهای مسکونی مورد اسفاده قرار می گیرد از نوع دو لنگه و یک لنگه می باشد که با توجه به تنوع اندازه در ورودی های خانه های ویلایی با درخواست مشتری درب ضد سرقت سفارشی متناسب با ورودی منزل ایشان برای آن ها طراحی و ساخته می شود.

درب ضد سرقت ویلایی از جمله درب ضد سرقت مدرن لوکس به حساب آمده و از قیمت بالاتری نسبت به درب ضد سرقت آپارتمانی بر خوردار هستند دلیل آن هم محل استفاده آن ها می باشد.

در ساختمان های آپارتمانی محیط بسته است و نور آفتاب و عوامل محیطی مانند باد و باران به صورت مستقیم با درب ضد سرقت آپارتمانی برخورد نداشته و همین امر موجب طول عمر درب ضد سرقت خواهد شد در صورتی که درب ضد سرقت ویلایی مادام در برابر نور مستقیم خورشید قرار دارد و تقریبا در تمام فصول سال حداقل در برابر یکی از عوامل محیطی باد و باران و برف قرار دارد .

بنا بر این باید با توجه به شرایطی که درب ضد سرقت در آن قرار خواهد گرفت روکش های مناسب به همراه رنگ آمیزی مناسب بر روی درب صورت گیرد تا مقاومت درب ضد سرقت در برابر این عوامل محیطی افزایش یابد، در صورتی که روکش های غیر استاندارد بر روی درب ضد سرقت ویلایی نصب نشود و یا درب به خوبی آب بندی و رنگ آمیزی نشود پس از مدتی استفاده از درب ضد سرقت شاهد جدا شدن لایه های روکش و یا ریختن رنگ آب بر اثر تغییرات آب و هوایی خواهیم بود.

این مسئله خود علاوه تاثیر گذاشتن بر روی زیبایی درب ضد سرقت امنیت درب را نیز کاهش خواهد داد که هیچ خریداری به آن راضی نخواهد بود پس به هنگام خرید درب ضد سرقت برای ویلایتان به این مسئله که آیا درب ضد سرقتی که قصد خرید آن را دارید مخصوص منطقه آب و هوایی که مایل به استفاده از آن هستید می باشد یا نه و اینکه این درب مناسب استفاده برای ویلا می باشد یا خیر. 

زیباترین درب های ضد سرقت خانه ویلایی

ابعاد درب های ضد سرقت خانه ویلایی و درب لابی کلاسیک با توجه به تنوع ورودی های ساختمان متفاوت است و این نوع درب های ضد سرقت ویلای مدرن با توجه به نیاز و خواسته مشتری به صورت ۱.۵ لنگه بازشو و ۲ لنگه بازشو و تک لنگه بازشو با ۲ نیم لنگه ثابت در دو طرف درب اجراء می شوند. با توجه به نیاز مشتری و برای کاهش هزینه ها معمولا از سری های CNC در ساخت این درب ها استفاده می شود. امکان نصب تجهیزاتی نظیر آیفون و چشمی و قفل دیجیتال و ریموت در این سری از درب های ضد سرقت خانه ویلایی وجود دارد.

درب ها ضد سرقت ویلایی معمولا به صورت سفارش ساخته میشوند و میتواند ساختاری متناسب به سلیقه مشتری داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *