درب لابی تمام چوب آتاک درب

در ساختمان های مدرن امروزی استفاده از درب لابی رایج تر شده است. با توجه به این که درب ورودی از نظر زیبایی تاثیر زیادی در نمای ساختمان می گذارد نحوه طراحی و نوع متریال و حتی اندازه درب های مخصوص لابی تاثیر گذار خواهد بود.

مزیت های درب لابی تمام چوب

درب های لابی ها در انواع مختلفی مانند استیل، فلز و چوب تولید می گردد. در مقاله پیش رو در مورد درب لابی تمام چوب توضیحاتی خواهیم داد. از این درب ها می توان در مدل ضد سرقت نیز تهیه نمود که مزایای ایمنی بیشتری به همراه خواهد داشت.

در میان درب های لابی مختلف، این مدل از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. از مزیت های درب های لابی تمام چوبی توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از مهمترین مزیت های درب لابی تمام چوب شکل پذیری آن در عین زیبایی می باشد و هنگام طراحی و ساخت به راحتی فرم دلخواه را می گیرد.
  • چوب نسبت به آهن سبک تر می باشد. چوب برای ساخت درب لابی کلاسیک طرفدار بیشتری داشته و چون معمولا درب های لابی اندازه بزرگتری دارند گزینه مناسب تری محسوب می شوند.
  • ظرافت و زیبایی درب لابی و هماهنگی با نمای داخلی ساختمان حس خوبی را به ببیننده انتقال می دهد. از این رو طرفداران درب لابی تمام چوب خیلی بیشتر از فلزی، استیل و یا حتی طرح های نوین شیشه ای هستند.
  • بخاطر عایق بودن چوب سر و صدای زیاد محیط را به سمت خود جذب می کند و آرامش خاصی را به محیط منتقل می کند. این مسئله باعث راحتی و آسایش بیشتر در زمان استفاده از این مدل درب ها خواهد شد.
دیدن متن کامل مقاله  لولا مخفی درب چوبی

نکات مهم خرید

چند نکته مهم که در هنگام خرید درب لابی تمام چوب باید رعایت کنید عبارتند از:

  • اولین مورد انتخاب چوب مناسب و بادوام برای ساخت درب لابی می باشد.
  • چوب استفاده شده در درب لابی بایستی ضمن زیبایی استحکام و امنیت را نیز به همراه داشته باشد.
  • انتخاب رنگ مناسب برای روکش درب لابی که در برابر ضربه و تابش نور آفتاب مقاوم باشد.
  • تعیین اندازه مناسب، طراحی دلخواه و استاندارد برای درب لابی.
  • استفاده از بهترین یراق آلات و اتصالات با توجه به وزن و ارتفاع درب لابی

چوب های استفاده شده در درب های لابی

در مورد استفاده از چوب در درب های لابی حق انتخاب با خود مشتری می باشد که بخواهد از چه نوع چوبی استفاده کند. در این مورد می توان گزینه زیر را انتخاب و در نظر گرفت:

چوب گردو

بهترین، محکم‌ترین و بادوام ترین چوب برای استفاده در ساخت درب لابی چوب گردو می باشد. این چوب بافت همگنی دارد. در ساخت منبت کاری، خراطی و ساخت روکش مورد مصرف زیادی دارد. از مزیت های چوب گردو می توان به مقاومت در برابر رطوبت و نیمه سنگین بودن آن اشاره نمود.

چوب ماهون

ماهون چوب مقاومی در برابر رطوبت و تنش های دمایی می باشد. رنگ این چوب قهوه ای مایل به قرمز است.  جزو گزینه های پرطرفدار برای درب لابی می باشد.

چوب راش

از مزیت های چوب راش یکنواختی در بافت و نیمه سنگین بودن آن می باشد.این چوب در برابر ضربه و حشرات دارای مقاومت بالایی است. از چوب گردو ارزانتر و نوع اروپایی آن برای ساخت درب های لابی استفاده زیادی می شود.

دیدن متن کامل مقاله  فریم گذاری درب

درب لابی تمام چوب بلوط

چوب بلوط در رنگ های قهوه ای روشن و تیره می باشد. وزن نیمه سنگینی دارد. از مزیت های این چوب رنگ پذیری و استحکام بالای آن می باشد. از این چوب علاوه بر درب لابی در ساخت کابینت های جوبی نیز استفاده می شود.

چوب افرا

چوب افرا چوبی متراکم و سنگین می باشد. رنگ مایل به کرم دارد و به علت داشتن مقاومت بالا از این نوع چوب برای ساخت درب لابی تمام چوب و دیگر سازه های چوبی مانند آلاچیق استفاده می شود.

درب لابی تمام چوب والسا

چوب والسا یکی از پر طرفدارترین ها است. ‌در میان شرکت های تولید کننده درب لابی طرفداران زیادی دارد. چرا که قابلیت شکل پذیری و مقاومت بالایی دارد.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی درب لابی تمام چوب پرداختیم. هنگام سفارش درب لابی چوبی از متخصصین و سازندگان این درب ها در اتاک درب کمک بگیرید. انتخاب این درب ها خصوصا در مدل درب ضد سرقت نیاز به تخصص و اطلاعات بسیاری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *