درب ضد سرقت فلزی

درب ضد سرقت فلزی


مزایای درب ضد سرقت فلزی

از نکات مهمی‌که در ساختمان سازی نوین از ملزومات ضروری می‌باشد رعایت نکات ایمنی در تمامی‌مراحل و بخش‌های مختلف است. یکی از نکات ایمنی که در دهه‌های اخیر که در ساختمان‌ها بکار گرفته و اهمیت خود را پیدا نموده است درب‌های ضدسرقت می‌باشد. در مقاله پیش رو به آن پرداخته و در مورد این که درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم داد.

معرفی درب ضد سرقت

درب ضدسرقت هر چند از لحاظ ظاهری فرقی با درب‌های معمولی ندارد. اما ساخت آن به گونه ای است که باعث استحکام بالا گردیده و همین امر آنرا متمایز نموده است. بخاطر همین در دهه‌های اخیر استفاده از این نوع درب‌ها متداول گردیده.

از خصوصیات این درب‌ها چهارچوب بدنه و مقاوم در برابر حرارت، برش و ضربه می‌باشد. ضمن این که استفاده از یراق آلات و قفل‌های با امنیت بالا نیز در دستور کار ساخت این نوع درب‌ها می‌باشد.

درب‌های ضدسرقت در انواع مختلف فلزی، چوبی، فایبر گلاس و ترکیبی ساخته می‌شوند که بسته به نوع استفاده سفارش مشتری متفاوت می‌باشد. اما این که درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی در ادامه به این مسئله پرداخته و در مورد آن توضیح خواهیم داد.

دیدن متن کامل مقاله  حفاظ آکاردئونی بهتر است یا درب ضد سرقت؟

درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی؟

اینکه کدام نمونه از درب‌های ضدسرقت بهتر می‌باشد بسته به نوع استفاده، محیطی که ازان استفاده می‌شود و همچنین انتظار شما از درب دارد.
همانگونه که از نام این گونه درب‌ها مشخص است مشخصات درب‌های ضد سرقت فلزی استقامت و دوام بالاتری نسبت به درب‌های چوبی دارند. خصوصا برای درب‌های ورودی اصلی.

البته نکته مهمی‌ که در مورد این درب‌ها بایستی مدنظر خریدار باشد انتخاب رنگ مناسب است. چرا که در این نوع درب‌ها علاوه بر استحکام، نوع رنگ و دوام آن نیز از ضروریات می‌باشد. چرا که نوع رنگ علاوه بر زیبایی درخور ،باعث عدم خوردگی فلز و هوازدگی آن می‌شود. ضمن این که تناسب رنگ چهارچوب و درب هارمونی زیبایی را در چشم بیننده ایجاد می‌کند.

درب ضد سرقت فلزی

امروزه استفاده از رنگ‌های پودری و استاتیک در این نوع درب‌ها متداول است.اما در این که درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی، نکات بیشتری نهفته است.

انواع قفل در دربهای ضد سرقت فلزی

در صورت استفاده از روکش ممکن است رنگ فلز بکار رفته در زیر ساخت با رنگ روکش هم خوانی داشته باشد. چرا که رنگ فلز از پشت درب‌ها دیده شود.البته نکته مهم درب‌های ضدسرقت این می‌باشد که باید بدانیم که امنیت و مقاومت بیشتری نسبت به درب‌های ضد سرقت تمام چوب دارند.

نکته مهم دیگر در مورد تفاوت درب‌های ضدسرقت فلزی و چوبی استفاده از قفل‌های چند زبانه و چندین قفل در درب‌های فلزی می‌باشد. این امکان برای درب‌های چوبی ضدسرقت وجود ندارد. این خود مزیتی نسبت به درب‌های چوبی ضدسرقت می‌باشد.

دیدن متن کامل مقاله  قیمت درب لابی

چه نوع درب ضد سرقت بخریم؟

هدف ما در این نوشته این است که درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی؟ حال باید ببینیم چه انتخابی مناسب می‌باشد؟ با توجه به توضیحات داده شده بایستی این نکات را در موقع خرید درب ضدسرقت مدنظر داشته باشیم:مسلما درب‌های ضدسرقت فلزی از مشخصه‌های خاصی برخوردار می‌باشند که افراد را تشویق به خرید این نوع درب‌های ضدسرقت می‌کند.در ادامه به معرفی برخی از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های درب ضد سرقت فلزی

از جمله ویژگی هایی که درب‌های ضدسرقت فلزی داشته و آنها را نسبت به دیگر انواع درب‌ها خصوصا چوبی متمایز می‌کند عبارتند از:

  • استفاده از ورق ضخیم متناسب با استاندارد‌های این گونه درب‌ها باشد. از جمله ضخامت ورق به کار گرفته شده در چهارچوب که بخاطر استحکام و امنیت بیشتر از ورق با قطر ۲/۵۰ استفاده می‌شود و ضخامت ورق بکار رفته در خود درب ۷ دهم میلیمتر می‌باشد که بر روی آن روکش نصب می‌گردد‌
  • از دیگر مشخصه‌های درب‌های ضدسرقت فلزی نوع قفل آن می‌باشد که بایستی از استانداد و ضخامت خاص برخوردار باشد. برای این کار می‌توانید آن را به راحتی از روی درب باز کنید. در صورتی که کیفیت خوبی نداشته باشد سبک وزن می‌باشد. معمولا بهترین قفل برای درب‌های ضدسرقت از هر جنسی که باشند قفل‌های کاله ساخت ترکیه است.
  • درب‌ ضدسرقت کلاسیک چوبی نیز در کیفیت‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند که درب‌های ورودی به ساختمان‌ها و یا لابی‌ها معمولا از جنس چوب استفاده می‌شود. هر چند این درب‌ها در مقابل درب‌های ضدسرقت فلزی استحکام کمتری دارند. اما مقاومت آنها در برابر رطوبت، آفتاب و جریانات جوی بیشتر از درب‌های ضدسرقت فلزی می‌باشد. ضمن این که دربهای چوبی خاصیت شکل پذیری بیشتری داشته و طرح‌های زیبای سفارشی را نیز بر روی آنها می‌توان پیاده نمود.
دیدن متن کامل مقاله  حفاظ آکاردئونی بهتر است یا درب ضد سرقت؟

سخن آخر و درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی؟

در این نوشته از وب سایت اتاک درب ما به بررسی این مطلب پرداختیم که درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی؟ با توجه به گفته‌های بالا برای درب‌های آپارتمانی و یا ویلایی بهتر است از درب‌های فلزی با روکش‌های مختلف استفاده نمود. برای درب هایی مانند درب لابی‌ ها و ورودی مجتمع‌ها درب‌های چوبی ضدسرقت نیز کارایی دارند.

این بستگی به نوع ساختمان و سلیقه فردی دارد. اما نکته مهم دیگر این که برخی درب‌ها خصوصا دربهای ساخت چین برای استحکام در بین لایه‌های درب از قطعات بتونی استفاده می‌کنند که این کار کیفیت درب را کاهش خواهد داد. اگر توانایی خرید درب ضدسرقت ترک را بخاطر قیمت بسیار بالای آن ندارید می‌توانید از برندهای داخلی با کیفیت استفاده کنید. اما قبل از خرید از افراد وارد در این زمینه مانند پیمانکاران ساختمان و مهندسین فعال در زمینه ساخت و ساز مشورت بخواهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *