درب ضد سرقت برای خانه ویلایی

درب ضد سرقت برای خانه ویلایی


کدام درب ضد سرقت برای خانه ویلایی مناسب تر است؟

امروزه یکی از دغدغه‌های صاحبان منازل مسکونی چه ویلایی و چه آپارتمانی مسئله امنیت آن می باشد. یکی از موارد ایمنی درب ورودی ساختمان می باشد. بخاطر همین در دهه های اخیر ساخت و استفاده از درب های ضدسرقت برای خانه های ویلایی، مجتمع های تجاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

این درب ها اگر انواع مختلف چوبی فلزی استیل و ترکیبی (فلز وچوب) تولید می گردد‌. در نوشته پیش رو ضمن توضیح کلی در مورد درب ضدسرقت پیرامون درب ضد سرقت برای خانه ویلایی توضیحات تکمیلی ارائه خواهیم داد.

درب ضد سرقت چیست؟

درب های ضد سرقت نوعی از درب ها می باشد که از لحاظ ظاهری تفاوتی با درب های معمولی ندارند. اما دارای تجهیزاتی هستند که استحکام آن را بیشتر نموده و امکان سرقت را به حداقل می رسانند. درب های ضدسرقت در اندازه ها و طرح های مختلف با تجهیزات خاص خود ساخته می شوند و حتی یراق آلات آن نیز با درب های معمولی متفاوت می باشد. یکی از انواع درب های ضدسرقت برای خانه های ویلایی می باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد

درب ضد سرقت برای خانه ویلایی

درب ضد سرقت ترک معمولا از چهارچوب و لایه فلزی در زیرکار شده و دارای روکش ام دی اف و یاچوب طبیعی می باشند. اما درب های ویلایی بخاطر این که بیشتر در معرض آفتاب، رطوبت و دیگر جریانات جوی قرار دارند بیشتر از جنس فلز ساخته می شوند. البته نوع رنگی که در این نوع درب ها استفاده می شود نیز بسیار مهم است که معمولا از رنگ استاتیک استفاده می گردد.

درب ضد سرقت برای خانه ویلایی

انواع درب ضد سرقت برای خانه ویلایی

درب های ضد سرقت ویلایی در دو اندازه تولید می گردند. نوع اول به صورت یک لنگه البته با کتیبه ای کوچک در یک طرف که معمولا در کتیبه کنار از شیشه، چوب و یاترکیب این دو ساخته می شود. حداقل عرض این دربها ۱۲۰سانتی متر می باشد.

نوع دوم درب های بزرگ تر و دو لنگه می باشد که بستگی به سفارش مشتری و نوع ساختمان دارد‌.این درب ها ی ضد سرقت از نوع لوکس به حساب می آید و نسبت به درب های ضدسرقت آپارتمانی از قیمت بالاتری برخوردار است.

چون درب های ضد سرقت ویلایی به صورت تمام فصل در معرض نور آفتاب، باد و باران و برف قرار دارد پس بایستی از روکش های مناسب تر همراه با رنگ آمیزی خاص باشد. خصوصا اگر این ویلاها در مناطق ساحل دریا باشند که رطوبت بالایی دارد. بهتر است از دربهای ترکیبی چوب و فلز و یا فلز استیل استفاده گردد که در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند‌.

ویژگی های درب ضدسرقت ویلایی

معمولا درب ضد سرقت برای خانه ویلایی در اندازه های سفارشی و مطابق با نوع ساختمان و دیوار آن ساخته می شود‌. اما اگر بخواهیم استاندارد حداقلی از لحاظ اندازه برای آن در نظر بگیریم فارغ از نوع ساختار درب استاندارد خوب درب ضد سرقت ویلایی یک و نیم لنگه با عرض ۱۴۵ سانتی متر می باشد که قسمت بازشو این درب بهترین حالت ۹۵ و نیم لنگه آن ۳۵ می باشد.

البته در برخی از ورودی های خانه های ویلایی بخاطر نوع ساختمان این درب ها بزرگتر ساخته می شود که بایستی ضمن اندازه و کیفیت درب اصولی مانند وزن درب، مقاومت چهارچوب نگهدارنده،؛مقاومت لولا ها و رگلاژ درب را نیز در نظر گرفت.

بهترین پیشنهاد برای این نوع درب ها تمام چوب بودن درب های ویلایی ضدسرقت می باشد. چرا که نسبت به فلز وزن کمتر، ماندگاری بیشتر در برابر رطوبت و دیگر شرایط جوی را دارا می باشند.

پیشنهادهایی برای بکار گرفتن درب های ضد سرقت

اگر برای ویلای خود از درب ضد سرقت برای خانه ویلایی استفاده می کنید بهتر است هارمونی بین درب رنگ و ساختمان را نیز در نظر بگیرید. پیشنهاد دیگر نیز این می باشد که برای درب ضدسرقت ویلایی از نوع مدرن حتما از درب هایی با روکش فایبر کلاس و یا فلز استیل بخاطر مقاومت بالا استفاده و این نکته را در نظر بگیرید که شما می توانید در صورت تمایل رنگ دلخواه خودرا بر روی درب بکار ببرید.

برای این کار دلهره ای نداشته باشید. در خیلی موارد یک رنگ می تواند روحیه تازه ای به نمای ساختمان شما بدهد. برای این کار بهتر لست درب را از چهارچوب جدا نموده و یراق آلات را نیز باز و یا به صورت کامل و ایمن بپوشانید و اقدام به رنگ آمیزی کنید. برای رنگ آمیزی درب ضد سرقت برای خانه ویلایی حتما از افراد خبره و رنگ های مقاوم در برابر رطوبت و حرارت استفاده کنید.
سخن آخر
در این نوشته ما به بررسی درب ضد سرقت برای خانه ویلایی پرداختیم‌. در مورد خرید درب ضدسرقت برای منزل ویلایی حتما با  کارشناسان در زمینه درب ضد سرقت آتاک درب مشورت نمائید. ملاک و ترحیح نوع درب از لحاظ ساختاری را به آنان بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *