استراکچر درب ضد سرقت آتاک درب

یکی از راه های بسیار مفید جهت بالا بردن امنیت منازل، دفاتر و مکان های تجاری و ادارات استفاده از درب های ضد سرقت می باشد. هر چند ظاهر این درب ها با درب های معمولی یکی است. اما ساختار متفاوتی نسبت به درب های معمولی دارند. چرا که در ساخت درب های ضد سرقت از تجهیزاتی استفاده گردیده که متفاوت با درب های معمولی می باشد.

استراکچر درب ضد سرقت چیست و انواع آن کدام است؟

همین مسئله امنیت این درب ها را افزایش می دهد. در مقاله پیش رو از وب سایت آتاک درب در مورد اجزاء درب ضد سرقت و نقش استراکچر درب ضد سرقت توضیحاتی خواهیم داد.

تعریف استراکچر یا ساختار درب ضد سرقت

یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزاء درب ضد سرقت استراکچر می باشد که عملا نقش بسیار مهمی در مقابله با نفوذ فرد خارجی به محیط داخلی ایفا می کند. استراکچر درب ضد سرقت  معمولا به دو صورت ساخته می شوند. این موارد عبارتند از:

نوع اول استراکچر درب ضد سرقت

در این نوع، استراکچر درب به این صورت ساخته می شود که یک کلاف فلزی به صورت محیطی با پروفیل فولادی ساخته می شود. در مرحله بعد ورق فولادی به ضخامت ۰/۷ تا۱/۲۵میلیمتر که از قبل به صورت سینوسی ساخته شده است، روی کلاف اصلی جوش می خورد. این کلاف سینوسی در سمت بیرونی درب و در مواجه با محیط خارجی استفاده می شود.

دیدن متن کامل مقاله  درب چوبی

این لایه ورق های سینوسی باعث افزایش استحکام درب در برابر خمش و یا فشار دیلم بکار رفته توسط سارقین می گردد. البته در برخی از مدل های تولیدی درب های ضد سرقت یک ورق فولادی به ضخامت ۰۷ تا۱/۲۵میلی متر در جهت مخالف کلاف فولادی اشاره شده جوش داده می شود.

نوع دوم استراکچر درب ضد سرقت

نوع و سایز پروفیل این نوع استراکچر بسته به ضخامت درب دارد. برای مقاومت بیشتر در برابر خمش۳ الی ۴ قید فولادی به طور دقیق به همان اندازه پروفیل های محیطی به صورت افقی به دو قید پروفیل عمودی جوش می شوند. سپس در این نوع استراکچر ورق فولادی استفاده شده با ضخامت هفت دهم الی ۱/۲۵ میلی متر بر روی کلاف جوش می گردد.

عایق حرارتی بر روی استراکچر درب ضد سرقت

در هردو نوع استراکچر گفته شده یک نوع عایق حرارتی و صوتی به صورت تک لایه مانند پلی اورتان، پشم شیشه، پشم سنگ و یا عایق پلی استایرن به کار می رود. این موارد در داخل استراکچر نصب می گردند که این کار اهمیت زیادی درعایق نمودن آپارتمان در برابر صوت و حرارت خواهد داشت.

البته بایستی بگوییم متاسفانه در بعضی از کارگاه های تولید درب ضد سرقت جهت ارزانتر کردن درب ضد سرقت از این عایق ها استفاده نمی گردد که موجب پایین آمدن کیفیت و ناکارآمدی درب خواهد گردید.

نکاتی در مورد ساخت استراکچر درب ضد سرقت

این نکات درباره استراکچر درب ضد سرقت عبارتند از:

  • استفاده از ورق های فولادی با دوام بالا و با کیفیت. چرا که فولاد از مقاومت بالایی برخوردار بوده و استفاده از آن امنیت درب ها را بیشتر خواهد کرد.
  • استفاده از الکترودهای جوش کاری با کیفیت برای اتصال ورق های فولادی. چرا که استفاده از الکترود های با کیفیت بالا، دوام و مقاومت قطعات متصل شده در ساختار درب ضد سرقت را افزایش خواهد داد.
دیدن متن کامل مقاله  انواع درب لابی به همراه قیمت

استفاده از سازنده حرفه ای و استادکار ماهر در ساخت استراکچر درب ضدسرقت

یکی از موارد مهم و حیاتی در ساخت استراکچر درب ضد سرقت و درب لابی استفاده از کادر سازنده و مجرب می باشد. چرا که استراکچرها از سازه های فلزی مهم در ساخت درب های ضد سرقت شناخته می شوند و ساخت آن مراحل سختی دارد. به همین دلیل نیز بایستی نهایت ظرافت و دقت به کار برده شود.

سازنده استراکچر بایستی با مهارت خاصی قطعات را به یکدبگر متصل کند و هر چقدر نسبت به کار خود از دانش و کارآمدی بالاتری بر خوردار باشد کیفیت استراکچر ساخته شده بهتر است. در نتیجه درب ضد سرقت بهتری تولید می گردد.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت آتاک درب ما در ارتباط با استراکچر درب ضد سرقت صحبت کردیم. نکته آخر این که به منظور امنیت بیشتر و کیفیت بالاتر بهتر است در ساخت استراکچر ها دقت بیشتری به کار گرفته شود. بهترین کار این است که از سازندگان ماهری در این کار استفاده گردد. اما اگر قصد خرید درب ضد سرقت آماده را دارید باید در زمینه انواع استراکچر و شرایط آن اطلاعات دقیق داشته باشید که در این باره متخصصان اتاک درب به شما کمک خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *