قفل آژیردار درب ضد سرقت آتاک درب

امروزه مسئله امنیت برای محل کار و یا سکونت از عوامل و ارکان اصلی محسوب می گردد. سازندگان ساختمان نیز این را به خوبی درک کرده اند. این امنیت از اولین گام ها در ساختمان سازی یعنی پی ریزی تا آخرین مرحله یعنی ساخت درب و پنجره ها مرحله به مرحله بایستی رعایت گردد.

معرفی و مزایای قفل آژیردار درب ضد سرقت

از جمله موارد امنیتی برای هر ساختمان استفاده از درب های ضد سرقت  می باشد. این درب ها دارای امکانات و تجهیزات خاص مربوط به خود می‌باشند. با ذکر این مقدمه در مقاله پیش رو در مورد قفل آژیردار درب ضد سرقت توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم نمود.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت نوعی درب می باشد که از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با درب های معمولی ندارد. اما از لحاظ ساختاری به طور کامل متفاوت می باشند. این درب ها دارای تجهیزات خاصی از جمله چهارچوب محکم، بدنه ای با لایه فولادی و روکش های مختلف، یراق آلات و قفل مخصوص که همگی باعث می شوند تا این گونه درب ها جایگاه خاص و مهمی داشته و نقشی اساسی را در امنیت درونی ساختمان ایفا کنند.

قفل آژیردار درب ضد سرقت

همانگونه که گفته شد تجهیزات قابل استفاده در درب های ضد سرقت خاص و ویژه خود این درب ها می باشند. از جمله قفل های استفاده شده در این درب ها که انواع مختلفی نیز دارند. ما در ادامه در مورد انواع این قفل ها به ویژه قفل آژیردار درب ضد سرقت توضیحاتی خواهیم داد.

دیدن متن کامل مقاله  فریم گذاری درب

انواع مختلف قفل های درب

قفل های درب ضد سرقت  انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

قفل مرکزی

این مدل از قفل درب ضد سرقت ترک به خاطر امنیت بیشتر به جای ۶ زبانه دارای ۱۲ زبانه هستند و بخاطر همین باز کردن این نوع درب ها بدون کلید مخصوص خود عملا غیر ممکن می باشد. از این مدل قفل ها برای درب های ضد سرقتی که در مراکز مهم تجاری، دفاتر کار، مراکز اداری و یا درب اتاق های مخصوص نگهداری اسناد استفاده می گردد.

قفل درب ضد سرقت  گاوصندوقی

مدل دیگری از قفل درب های ضد سرقت قفل های گاوصندوقی می باشند که مانند قفل های دیگر  دارای توپی و سیلندر نیستند. بخاطر همین نیز کلید به صورت مستقیم در قفل وارد می شود. دلیل نامگذاری این گونه قفل ها به نام گاوصندوقی نیز بخاطر این است که قفل گاوصندوق ها نیز به همین روش عمل می کنند.

قفل آژیردار درب ضد سرقت

در درب های ضد سرقت مدرن و جدید قفل هایی نصب می شوند که از لحاظ ظاهری شبیه قفل درب های معمولی می باشند. اما با این تفاوت که در بخش داخلی درب روی آن هشدار دهنده صفحه کلید نصب گردیده که در هنگام فعال شدن سیستم بعد از باز شدن درب به شخص ۱۰ ثانیه فرصت می دهد تا از طریق صخه کلید کد امنیتی را وارد کنند. در غیر این صورت آژیر دستگاه به صدا درآمده و ضمن اعلام خطر به شماره تلفن های ثابت همراهی که در حافظه دستگاه قبل وارد گردیده هشدار می دهد.

دیدن متن کامل مقاله  هوشمند سازی درب ساختمان

طبق تحقیقات به عمل آمده استفاده از سیستم قفل آژیردار تا حد قابل توجهی از بروز سرقت در ساختمان های محل استفاده جلوگیری می کند. چرا که با به صدا درآمدن آژیر در اولین مرحله فرد یا افرادی را که قصد ورود به داخل ساختمان دارند دچار سردرگمی کرده و مجبور به فرار یا از کار انداختن آژیر می کند. در مرحله بعد با اعلام اخطار بر روی تلفن های داده شده باعث اطلاع دیگران و اقدامات پیشگیرانه از جمله اطلاع به پلیس می شود.

مزیت قفل آژیردار درب ضد سرقت

این مزیت ها عبارتند از:

  • قابلیت اعلان هشدار باز شدن درب توسط به صدا درآمدن آژیر
  • امکان نصب بر روی تمامی دربهای ضد سرقت
  • ارسال پیام هشدار از طریق تلفن به ۳ شماره داده شده در حافظه دستگاه
  • امکان اطلاع از وضعیت باطری دستگاه و شارژ بودن آن از طریق سیستم پیام رسان تلفن همراه
  • امکان تنظیم زمان ورود به منزل در تایم های مختلف
  • امکان تنظیم صدای آژیر دستگاه در سطح زیاد بلند و کم

نکات مهم

نکته مهم در مورد قفل آژیردار درب ضد سرقت این می باشد که به دو چیز حساس هستند. آژیر را به صدا در می آورند. اولین چیز ضربه زدن به دنده قفل و شکسته شدن درب. دوم باز شدن درب توسط افراد غریبه و آشنایی نداشتن به رمز و کد ورود به منزل است. نکته دیگر این که دستگاه هشدار دهنده این مدل قفل دارای دو عدد باطری قلمی می باشد که در صورت ضعیف شدن توسط پیامک هشداری را نسبت به تعویض برایتان ارسال می کند.

دیدن متن کامل مقاله  چند نکته مهم جهت خرید درب ضد سرقت ایرانی، ترک

البته لازم به ذکر است که در درب های ضد سرقت از انواع قفل های دیگری نیز استفاده می گردد. اما با توجه به اهمیت داشتن امنیت آن هم در سطح بالا بهتر است از قفل آژیردار درب ضد سرقت استفاده گردد. هنگام خرید اینگونه قفل ها نسبت به برند آن و خوب بودن قفل مطمئن شوید. اگر قفل را جداگانه خریداری می کنید از مؤسسات و شرکت های معتبر که دارای ضمانت و خدمات پس از فروش می باشند استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت اتاک درب ما در ارتباط با قفل آژیردار درب ضد سرقت صحبت می کنیم. این مدل قفل ها برای ایمنی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارند و منجر به بهبود شرایط زندگی می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *