رگلاژ درب ضد سرقت آتاک درب

درب های ضد سرقت از تجهیزاتی هستن که امروزه بخاطر امنیت بیشتر و آسودگی خیال صاحبان خانه ها، مکان های تجاری و یا دفتر و اماکن دیگر تولید و عرضه می شوند. تفاوت این دربها با دربهای معمولی در شکل ظاهری آنها نیست. بلکه در استحکام و مقاومتی است که در برابر سارقین دارند.

آموزش تنظیم و رگلاژ درب ضد سرقت

با وارد نمودن ضربه یا حرارت و تلاش برای خم نمودن از مقاومت بالایی برخوردار هستند. ضمنا این درب ها به خاطر نوع ساخت و مواد استفاده شده در آن از وزن بیشتری برخوردار بوده و نصب آن احتیاج به فرد متخصص و نصاب مخصوص به خود دارد. به همین خاطر این درب ها بایستی در طول دوران. استفاده رگلاژ نیز شوند‌. در نوشته پیش رو از اتاک درب در مورد رگلاژ درب ضد سرقت توضیحاتی خواهیم داد.

درب ضد سرقت و نگهداری آن

نگهداری و مراقبت از درب های ضد سرقت با دربهای معمولی متفاوت است. برخی از اقداماتی که برای مراقبت بیشتر و کارایی بیشتر این دربها بایستی انجام داد عبارتند از:

  • برای این که در برابر خراشیدگی توسط افراد و عوامل محیطی از درب ها مراقبت بیشتری بشود بهتر است از روکش پودر به درب ضد سرقت استفاده کنید.
  • تمیز کردن مداوم و مرتب دربها خصوصا جاهایی که گرد و غبار فراوان می باشد‌. مثلا مکان هایی که درب ضد سرقت روبه فضای آزاد می باشد. مانند ورودی مجتمع ها.
  • روغن کاری لولا ها و روان کردن آنها.
دیدن متن کامل مقاله  درب ضد صدا

اگر همین سه مورد به ظاهر جزئی و ناچیز را انجام دهید عمر مفید درب های ضد سرقت را تا اندازه بسیار بالایی افزایش خواهید داد.

رگلاژ درب ضد سرقت چگونه انجام می شود؟

رگلاژ کردن درب ضد سرقت نیز از جمله کارهایی است که در کارایی بهتر آنها موثر می باشد. البته دلایلی باعث می شود که درب ضد سرقت از حالت عادی خود خارج گردد که احتیاج به رگلاژ پیدا کند. این دلایل عبارتند از:

  • خراب شدن قفل درب ضد سرقت از جمله مواردی است که باعث می گردد درب احتیاج به رگلاژ پیدا کند. این خرابی ممکن است بر اثر ضربه توسط سارقین ایجاد گردد‌.
  • خرابی و یا شکستن لولای درب نیز می تواند باعث شود که درب ضد سرقت از حالت عادی خارج و کارایی خوبی نداشته باشد‌‌.
  • آسیب دیدن روکش درب ضد سرقت بر اثر مرور زمان یا ضربه خوردن.

تنظیم و رگلاژ درب ضد سرقت

مهمترین بخشی که در رگلاژ درب ضد سرقت دارای اهمیت می باشد و بایستی نسبت به آن دقت عمل بیشتری به کار برد عملکرد درست لولا ها می باشد. چرا که نگهدارنده اصلی درب ها به چهارچوب همین لولا ها می باشند. تعمیرکار فنی و متخصص درب های ضد سرقت این نکته را به درستی می داند که لولاها در چه بخش هایی و با چه فاصله هایی نصب شوند که تحمل وزن درب بر روی چهارچوب را داشته باشند تا رگلاژ  به خوبی صورت گیرد‌.

از نکات دیگری که تعمیرکار  هنگام تعمیر درب ضد سرقت بایستی مدنظر داشته باشد توجه به عمر مفید یراق آلات استفاده شده در درب است. ضمن چک کردن آنها در صورتی که نیاز به تعویض داشته باشد حتما بایستی نسبت به تعویض انها اقدام گردد. ضمنا این نکته را یاداوری کنیم که تعمیرکار درب های ضد سرقت بایستی یا به فن جوشکاری آشنا باشد یا یک جوشکار ماهر همراه داشته باشد تا در صورت احتیاج به جابجا نمودن محل لولا ها این کار به آسانی صورت پذیرد.

دیدن متن کامل مقاله  آتاک درب بهترین درب ضد سرقت

ابزار مورد احتیاج برای رگلاژ درب های ضد سرقت

ابزارهایی که در رگلاژ درب ضد سرقت مورد نیاز است عبارتنداز:

چکش و میله آهنی

از این دو ابزار جهت ضربه زدن به بالا کشی و قسمت های فرورفته استفاده می شود. البته میله آهنی بیشتر نقش اهرم را بازی می کند.

دستگاه جوشکاری

از اصلی ترین تجهیزاتی که در تعمیر درب های ضد سرقت مورد لزوم می باشد دستگاه جوشکاری می باشد. معمولا برای جوشکاری بخش هایی که دچار شکستگی یا ایراد شده اند استفاده می شود. همچنین جهت جابجایی لولا ها استفاده می شود.

پیچ گوشتی و آچار مخصوص

آچار مخصوص و پیچ گوشتی و دیگر تجهیزات و ابزار جانبی از جمله لوازمی هستند که برای رگلاژ درب مورد استفاده قرار می گیرند.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت اتاک درب ما به بررسی رگلاژ درب ضد سرقت پرداختیم. نکته آخر و مهم این که در صورتی که به ایرادات درب های ضد سرقت توجهی نشود گذر زمان باعث می گردد  آسیب های جبران ناپذیری به درب وارد شود. به جای تعمیر مجبور به تعویض آن گردید‌.

نکته مهم دیگر این که برای هر گونه تعمیر درب های ضد سرقت  و درب های لابی مدرن حتما از تعمیرکار حرفه ای و وارد به تعمیرات این مسئله استفاده کنید. به هیچ وجه خودتان نسبت به تعمیر آن اقدام نکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *