روکش درب ضد سرقت آتاک درب

معرفی انواع روکش درب ضد سرقت

در دهه های اخیر جهت بالاتر بردن امنیت ساختمان استفاده از درب های ویژه ضد سرقت متداول شده است. این درب ها استاندارد خاص خود را دارا می باشند. در مدل ها و اندازه های مختلف تولید و عرضه می گردند. علاوه بر استحکام و ویژگی های خاص ساخت این درب ها استفاده از روکش های مختلف نیز جهت زیبایی مرسوم و متداول می باشد. در نوشته پیش رو از اتاک درب به بررسی روکش درب ضد سرقت پرداخته و توضیحاتی در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

استفاده از روکش درب ضد سرقت

منظور از روکش درب های ضد سرقت در واقع قسمت هایی از این دربها محسوب می گردد که در مقابل دید همگان قرار دارند. اگر بخواهیم در این زمینه توضیح بیشتری بدهیم بایستی بگوییم درب های ضد سرقت از دو لایه روکش که بین آنها یک ورق و اسکلت فولادی تعبیه گردیده است تشکیل شده که دو لایه بیرونی را لایه و رویه درب ضد سرقت می نامند.

کیفیت و جنس روکش های درب ضد سرقت

روکش ها از لحاظ جنس و لیفیت دارای تنوع زیادی می باشند. اما از لحاظ رنگ بندی به دو دسته بندی اصلی قهوه ای و سفید تقسیم می شوند. در حال حاضر اغلب روکش های موجود در بازار محصولات تولید شده در کشور ترکیه و یا کشورهای اروپایی می باشند‌.

دیدن متن کامل مقاله  سبک نئوکلاسیک چه تاثیری در طراحی درب ها دارد ؟

انواع روکش درب های ضد سرقت

در مورد تنوع روکش ها می توانیم از لحاظ جنسیت به سه قسمت کلی تقسیم کنیم که عبارتند از:

  • روکش چوب طبیعی
  • روکش پی وی سی
  • روکش ام دی اف.

هر کدام در نوع خود دارای انواع مختلفی هستند که در مورد هر کدام توضیحات مختصری خواهیم داد.

روکش های چوب طبیعی

بیشترین و متداول ترین روکش درب ضد سرقت نوع چوبی آن می باشد که خود انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • روکش چوب گردو: این روکش زیبایی خاص خود را دارد. آنهم بخاطر رگه های طبیعی موجود در این چوب می باشد.
  • روکش چوب راش: از این جنس چوب نیز در روکش درب ها استفاده می شود. اما نکته مهم این است که بایستی بدانیم امکان خش افتادن آن زیاد می باشد.

نکته مهم دیگر در مورد روکش های چوبی ضخامت آن می باشد که از لحاظ استاندارد ۲ میلیمتر است که هنگام خرید بایستی نسبت به این مسئله مطمئن شوید.

رویه پی وی سی (PVC)

مزیت مهم روکش های پی وی سی ماندگاری طولانی رنگ و دوام بالای آن می باشد. نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد. تولید این روکش درب ضد سرقت (PVC) به روش صنعتی است. به همین دلیل در صورت آسیب دیدن امکان رنگ آمیزی و تعمیر توسط خودمان ممکن نمی باشد. استفاده از روکش های پی وی سی به خاطر کیفیت شان مناسب برای مناطق رطوبتی و شرجی مناسب است. اما برای مناطق گرمسیر بخاطر وجود چسب در ساخت این روکش ها انتخاب مناسبی نمی باشد.

دیدن متن کامل مقاله  آتاک درب بهترین درب ضد سرقت

روکش های با کیفیت (MDF)

با مقاومت بالا و وزن کم می باشد. جنس این روکش از پلکسی گلس می باشد که نسبت به شیشه وزن کمتری دارد. از مقاومت بیشتری برخوردار می باشد. مدل دیگر روکش های ام دی اف، مدل پرینت است. در واقع مدلی چاپ بر روی ام دی اف می باشد و آن را به صورت چوب تداعی می کند.

روکش هات پرس

این روکش درب ضد سرقت بخاطر کیفیت پایینی که دارد از تولید و فروش کمتری برخوردار بوده و زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد.

روکش ملامینه

این نوع روکش در اصل روکش (MDF) می باشد که ورق نازک ملامینه روی آن کشیده شده. چون این کار به صورت صنعتی انجام می پذیرد آسیبی به رویه اصلی(MDF) وارد نمی کند. اما عیب بزرگ این مدل ها این می باشد که امکان تعویض آنها وجود ندارد. در صورت خرابی بایستی کل درب تعویض گردد.

روکش درب ضد سرقت لمینت

این مدل روکش شباهت زیادی به روکش های چوبی دارد. از مهمترین ویژگی درب های لمینت مقاومت بالای آن در برابر نور خورشید و در نتیجه عدم تغییر رنگ درب ضد سرقت می باشد.

روکش فلزی

این نوع روکش در کیفیت های استیل و آلونینیوم می باشد و برای درب های امنیتی که فضای بیرون را پوشش می دهند گزینه مناسبی است.

روکش وود مارت

این نوع روکش به خاطر خاصیت ضد رطوبتی و ضد آفتاب بودن آن مورد استقبال فراوانی قرار گرفته و از نظر قیمت نیز گران تر از بقیه  می باشد.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت اتاک درب به بررسی روکش درب ضد سرقت پرداختیم. اما نکته آخر این که در مورد خرید درب ضد سرقت و انتخاب آن به نسبت موقعیت کاربردی اقدام کنید. پس بهتر است انتخاب آن را به کارشناس و سازندگان امر ساختمان سازی و مهندسین و کارشناس این امر بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *