درب ضد سرقت ضد دیلم

نکات خرید درب های ضد سرقت

همانطور که از اسم آن مشخص است درب ضد سرقت به دربی گفته می شود که می تواند در برابر هر گونه دستکاری و تخریب مقاوم و مانع ورود سارقین به داخل خانه می شود. البته باید به این نکته توجه داشت که این امر به منزله ی اطمینان صد در صد ایمنی خانه نیست ولی می توان گفت نسبت به درهای معمولی تفاوت بسیار زیادی دارند.

برخلاف درهای معمولی درب های ضد سرقت در مقابل برش، فشار، اهرم و دستکاری قفل دارای ایمنی و امنیت بالاتری هستند. شما می توانید با نصب درب ضد سرقت با اطمینان بیشتری از خانه خود خارج شوید و درب منزل خود را قفل نمایید. یکی از مهم ترین دغدغه تمامی مردم مسئله حفاظت از خانه هنگام خروج از خانه است که این امر با وجود درب های ضد سرقت تا حدود بسیار زیادی از نگرانی افراد کاسته است.

در این مطلب به بررسی نکات خرید درب ضد سرقت ، انواع آن و شرکت ها و کشورهای تولید کننده آن می پردازیم.

 

نکات قابل توجه در هنگام خرید درب های ضد سرقت

قیمت درب ضد سرقت

قیمت انواع درب سرقت عاملی است که بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. کیفیت ساختاری و فنی، نوع مواد به‌کاررفته و کشور سازنده این درب‌ها اصلی‌ترین این معیارها دانسته می‌شود. در میان کشورهای تولیدکننده این نوع درب‌ها که محصولاتشان در بازار ایران موجود است، انواع درب سرقت ترک و درب‌های ایرانی که محصولات برندهای ترکیه‌ای را مونتاژ می‌کنند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و طبیعتاً قیمت بالاتری هم نسبت به محصولات متداول دیگر مانند درب‌های ضد سرقت چینی و یا ایرانی دارند.

دیدن متن کامل مقاله  استراکچر درب ضد سرقت

در مورد کیفیت ساختاری و فنی این محصولات هم می‌توان مهم‌ترین عامل را ساخته شدن درب بر اساس استاندارهای قابل قبول و فناوری‌های روز انواع درب ضد سرقت کلاسیک و یا مدرن در نظر گرفت. طبیعتاً هرچقدر که ویژگی‌های درب با این معیارها منطبق‌تر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

در مورد متریال هم می‌توان این‌طور به جمع‌بندی رسید که استفاده از متریال باکیفیت قیمت این محصولات را بالا می‌برد. برای مثال قیمت درب ضد سرقت ترک با روکش چوب گردو آمریکایی که علاوه بر خواص زیبایی قابلیت‌های مناسبی هم از نظر دوام دارد، قاعدتاً از قیمت درب ضد سرقت با روکش‌های چوب معمولی‌ بیشتر است.

نکاتی که باید در هنگام خرید درب های ضد سرقت به آن توجه کنیم:

جنس چهارچوب درب:

برای ساخت چهارچوب درب باید از فلزی استفاده شود که دارای آلیاژ خوب و با کیفیت باشد. برای جوشکاری بهتر است از جوش CO۲ استفاده کنید که دارای مقاومت بیشتری است.

میزان ضخامت چهارچوب درب: میزان ضخامت چهارچوب در باید ۵/۱ میلی متر یا بیشتر باشد.

جنس لولای درب:

یکی از مهم ترین موارد که باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشیم جنس لولای درب است زیرا لنگه درب بر روی این لولا قرار دارد و می چرخد.

جنس نوع قفل و کلید:

باید به نوع قفل و کلید بسیار دقت کرد و بهترین را انتخاب کرد. بهترین سازنده قفل و کلید در جهان کشور ترکیه و شرکت کاله است. شما می توانید به راحتی در ایران این نوع قفل و کلید را پیدا کنید.

دیدن متن کامل مقاله  آیا امکان سرقت با وجود درب ضد سرقت وجود دارد؟

کیفیت دستگیره و ابزار یراقی:

در پایان بهتر است بدانید کیفیت دستگیره و ابزار یراقی که در ساخت درب های ضد سرقت استفاده می شود بسیار حاذ اهمیت است و باید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

انواع درب ضد سرقت ترک

در کشور ایران بیشترین درب های ضد سرقت موجود در بازار ساخت کشور چین و ترکیه است. خوب است بدانید که محصولات چینی دارای چندین نوع درجه از لحاظ کیفیت هستند که درب های ضد سرقت چینی نیز به همین صورت هستند که در بعضی موارد از درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه بسیار بهتر هستند.

تفاوت بین درب معمولی و درب ضد سرقت

  1. درب های ضد سرقت دارای امنیت و ایمنی بیشتری نسبت به درب های معمولی است. که این امر مربوط به ابزار یراق مورد استفاده در درب های ضد سرقت است.
  2. در میان دو رویه درب های ضد سرقت از ورق فولادی استفاده شده است تا از شکسته شدن و سوراخ شدن آن توسط سارقین جلوگیری شود.
  3. در درب های معمولی از دو لولا استفاده می شود اما در درب های ضد سرقت از سه یا بیشتر از سه لولا استفاده می کنند و این لولا ها یا به صورت مخفی هستند و یا به سمت داخل قرار دارند تا از دسترسی سارقین جلوگیری نمایند.
  4. بر خلاف درب های معمولی درب های ضد سرقت عایق صدا هستند و در اطراف چهارچوب از زه لاستیکی استفاده شده است تا از ورود گرد و خاک جلوگیری شود.

چند نکته مهم جهت خرید درب ضد سرقت ایرانی، ترک

جنس و ضخامت چهارچوب درب ضد سرقت

جنس و ضخامت دو مورد از اصلی‌ترین مشخصه‌های فنی چهارچوب انواع درب ضد سرقت ترک است و باید آن‌ها را با تفکیک دو نوع اصلی چهارچوب انواع درب ضد سرقت یعنی چهارچوب‌های فلزی و چهارچوب‌های چوبی مورد بررسی قرار دارد.

دیدن متن کامل مقاله  انواع درب لابی به همراه قیمت

جنس و ضخامت چهارچوب چوبی درب ضد سرقت

چهارچوب‌های چوبی به دلیل ظاهر شیک و همه‌پسند برای انواع درب ضد سرقت کلاسیک و یا مدرن استفاده می‌شود. جنس این چهارچوب‌ها عمدتاً از MDF است اما در انواع لوکس‌تر درب ضد سرقت ترک می‌توان از چوب‌های بسیار باکیفیت بلوط آمریکایی، راش و… هم ساخته شود.

ضخامت این چهارچوب‌ها هم بسته به نوع درب (داخلی یا خارجی) و ابعاد آن متفاوت است، اما حتماً باید به اندازه‌ای باشد که مقاومت لازم را در برابر وزن این نوع از درب‌ها که سنگین‌تر از درب‌های معمولی هستند، فراهم کند.

جنس و ضخامت چهارچوب فلزی درب ضد سرقت

چهارچوب‌های فلزی انواع درب ضد سرقت ترک به‌خصوص درب ضد سرقت مدرن بیشتر از چهارچوب‌های چوبی استفاده دارند چون با ویژگی ایمنی بالای این نوع درب‌ها هماهنگی بهتری ایجاد می‌کنند. جنس این چهارچوب‌ها به‌طورکلی آلیاژهای مختلف آهن و فولاد مقاوم و ضدضربه و پوشش داده شده توسط رنگ‌ها و روکش‌های مناسب است و ضخامت ورق‌های آن هم در هر دو نوع چهارچوب فلزی ثابت و کشویی (با قابلیت تنظیم قطر چهارچوب جهت انطباق با قطر دیوارهای مورد نصب) بالای ۱/۱۵ میلی‌متر است و حالت ایدئال آن برای انواع درب ضد سرقت ترک حداقل ۱/۸ میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود، که باز هم با توجه به سیاست‌های کیفی شرکت تولیدکننده می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *