تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت

در هنگام ساخت خانه های مسکونی در دهه های گذشته خصوصا آپارتمان ها، دربهای ورودی را معمولا  فلزی و یا چوبی درست می کردند. هرچند جنبه امنیتی آنها مهم بود. اما دربها ضد سرقت نبودند. اگر برای امنیت بیشتر تصمیم به تعویض دربهای معمولی ورودی خانه با درب های ضد سرقت بگیرید آیا این کار امکان پذیر می باشد؟ برای پاسخ به این سوال به مقاله پیش رو توجه نموده که در مورد تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت امکان پذیر است؟

تا چندین سال پیش برای درب های ورودی منازل مسکونی خصوصا در مجتمع های آپارتمان نشین از دربهای معمولی (فلزی و چوبی) استفاده می کردند که  بخاطر زیبایی بیشتر اکثرا چوبی بودند. هر چند  موارد امنیتی در آنها نیز رعایت می شد. مانند استحکام درب و استفاده از قفل های سه زبانه و دیگر موارد.

اما عملا ورود به ساختمان برای سارقین کار چندان سخنی نبود. با تولید و عرضه درب های ضد سرقت در دهه های اخیر خیلی از صاحبان منازل تصمیم به تعویض درب و استفاده از درب ضد سرقت نمودند. در حقیقت برای تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت اقدام کردند.

دیدن متن کامل مقاله  بهترین رنگ درب ضد سرقت

تفاوت درب چوبی با درب ضد سرقت

در مورد درب های ضد سرقت بایستی بگوئیم که از لحاظ ظاهر با درب های معمولی تفاوتی ندارند. اما نکته اصلی استقامت این نوع درب ها از لحاظ ساختاری می باشد که کار ورود سارقین به منزل و یا محیط استفاده شده از این درب ها را مشکل و غیر ممکن می سازد.

مزیت های درب ضد سرقت

تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت به دلیل مزایایی که مدل های ضد سرقت دارند بسیار مهم است. از مزیت های درب ضد سرقت نسبت به دربهای معمولی  اولین نکته امنیت بالای این درب ها است. از دیگر نکات می توان به زیبایی، دوام بالا، عایق بودن در برابر حرارت، استحکام چهارچوب و بدنه در برابر ضربه، برش و دیلم نام برد. همین مزیت ها مردم را واداشته که بخاطر امنیت بیشتر از این نوع درب ها در منازل و محیط های دیگر مانند دفتر کار، دفاتر تجاری، اداری و شرکت ها استفاده کنند.

نحوه تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت

این که آیا می توان درب های چوبی و قدیمی را با درب های ضد سرقت معاوضه نمود بایستی متذکر شویم که اگر ابعاد چهارچوب قدیمی با ابعاد درب های ضد سرقت موجود در بازار هماهنگ و هم اندازه نباشد به سه روش می توانید اقدام کنید:

  • درب ضد سرقت را به صورت سفارشی با ابعاد مطابق و مد نظر خودتان درست کنید. در این صورت نیازی به تخریب ندارید.
  • به طور کلی اگر چهارچوب بزرگتر از ابعاد درب ضد سرقت باشد نیازی به تخریب نیست. می توانید چهارچوب را با اقداماتی مانند جوش دادن به قوطی های چهارچوب قبلی درست کنید.
  • اگر چهارچوب دارای ابعاد کوچکتری باشد می توانید قسمت های قابلمه ای چهارچوب را برش بزنید. بنابراین در این شرایط هم می توانید بدون تخریب درب ضد سرقت را نصب کنید.
دیدن متن کامل مقاله  هوشمند سازی درب ساختمان

مراحل تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت

برای تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت بعد از برداشتن درب قدیمی و آماده کردن چهارچوب درب ضد سرقت نصب خواهد شد. برای این کار بایستی مراحل زیر انجام گیرد:

مرحله اول تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت

برای تعویض ابتدا بایستی نصاب به محلی که قرار است درب تعویض گردد مراجعه کند. چهارچوب درب ورودی را اندازه گیری نماید. البته اکثر چهارچوب ها دارای اندازه استاندارد می باشند. اما بررسی دوباره توسط استادکار نصاب ضرورت دارد. همچنین نصاب بایستی بداند که درب از کدام سمت باز می شود. در صورتی که نصاب تشخیص دهد چهارچوب قبلی اندازه بوده و مشکلی ندارد کارنصب در حدود ۳ الی ۴ ساعت به طول خواهد انجامید و کار تمام خواهد شد.

مرحله دوم تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت

مرحله دوم مربوط به زمانی است که نصاب بخواهد در صورت لزوم بر روی چهارچوب قوطی آهنی جوش انجام دهد و یا قسمت قابلمه ای چهارچوب قدیمی برش داده شود. اما نکته اصلی و مهم این است که چهارچوب قدیمی استقامت کافی را دارد یا نه؟ جواب این است که در صورتی که با ملات سیمان پشت چهارچوب را پر کنید هیچ اتفاقی نیافتاده و استحکام لازم بوجود می آید. بر روی چهارچوب و کناره های آن گچ کاری لازم صورت پذیرد.

مرحله سوم تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت

برای آن که ظاهر چهارچوب قدیمی زیبایی خود را داشته باشد و تاثیری بر روی درب ضد سرقت نگذارد بر روی آن روکوبی هایی از جنس چوب یا فلز نصب می گردد. این بخش در زمینه تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت بسیار ویژه است.

دیدن متن کامل مقاله  درب دو لنگه ضد سرقت پولیشی

مراحل نصب درب ضد سرقت

نصب درب ضد سرقت در ۵ مرحله صورت می پذیرد:

  • ساخت و نصب چهارچوب درب ضد سرقت
  • نصب قفل دستگیره درب ضد سرقت
  • اندازه گیری برای نصب لولا برروی چهارچوب
  • نصب لولا برروی چهارچوب
  • نصب درب ضد سرقت به صورت حوش یا رول بولت

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی روند تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت پرداختیم. اگر قصد تعویض درب قدیمی ساختمان با درب ضد سرقت را دارید قبل از انجام هر کاری با مشاوره بانصاب های این گونه درب ها اطلاع کامل پیدا کنید که آیا این کار به راحتی امکان پذیر می باشد یا نه؟ در مرحله دوم برآورد هزینه نصب و خرجهای اضافی احتمالی را نیز بکنید. در این زمینه می توانید با متخصصان ما در اتاک درب در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *