درب اتاقی مدرن و کلاسیک

تاثیر و اهمیت درب بر روی دکوراسیون داخلی منزل

همانطور که می دانید عوامل بسیاری در زیبا تر شدن یک محیط و زیبایی فضا داخلی ، موثر هستند ( داخلی و خارجی ) و انتخاب درست هر کدام از عوامل سبب بهتر دیده شدن فضا میشود . 

حال میخواهیم بپردازیم به تاثیر درب های داخلی و خارجی در زیبایی فضا

درب ها از اصلی ترین اجزای یک ساختمان میباشند که علاوه بر حفظ حریم و ایجاد امنیت در فضا ، از نظر زیبایی نیز بسیار تاثیر گذار هستند

از زمان های گذشته تا به امروزه انواع و اقسام درب ها در رنگ ها ومدل های مختلف تولید شده اند که هر کدام با توجه به سبک معماری بنا و رنگ بندی فضا برای زیبایی فضا مورد استفاده قرار گرفته اند اما در این میان نیز هستند.

کسانی که بدون در نظر گرفتن فضا و رنگ ها ، صرفا جهت حفظ امنیت و حریم ، درب هایی را در نمای خارجی و داخلی استفاده کرده اند که این موضوع نه تنها به بهتر دیده شدن فضا کمکی نکرده بلکه از زیبایی های فضا نیز کاسته است  .

به طور مثال استفاده کردن از درب ضدسرقت کلاسیک در فضای مدرن،  سبب ایجاد تناقض در فضا میشود . درواقع درب ها به تنهایی نمیتوانند سبب زیباترشدن فضا شوند اما اگر به درستی و با توجه به فضای مورد نظر انتخاب شوند زیبایی های فضا را چندبرابر میکنند . 

پس میتوان گفت که در انتخاب درب ها ( داخلی و خارجی ) علاوه بر کیفیت و امنیت ، باید بحث زیبایی شناسی را هم در نظر گرفت . 

حال میتوان به این موضوع اشاره کرد که شرکت آتاک درب ایران با تکیه بر پیشرفت های حوزه ی معماری همواره در حال دگرگونی محصولات خود بوده و به طور همزمان با ارتقا کیفیت سیستم ایمنی محصولات خود پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از کاربران و مصرف کنندگان درب های ضد سرقت و داخلی می باشد.

دیدن متن کامل مقاله  درب های مدرن 

تاثیر درب در دکوراسیون داخلی خانه

تاثیر درب بر روی دکوراسیون داخلی ساختمان ها و منازل

در سال های اخیر با اعمال یک صنعت مستقل و کاملا جداگانه‌ با عنوان صنعت دکوراسیون داخلی، استفاده از ملزومات خاص برای واحدهای مسکونی و تجاری با تخصص فراوان انجام می شود.

این عامل در انتخاب و نصب درب های مختلف نیز صدق می کند چرا که درب های اعمال شده برای دکوراسیون داخلی، دارای انواع و کارکردهای گوناگونی هستند که هر یک بنابه نوع مدل و کیفیتی که دارد، قابل واکاوی و بحث می باشد.

تاثیر درب بر روی دکوراسیون داخلی

انواع درب داخلی به منظور استفاده در دکوراسيون داخلی

عموما درب داخلی مدرن از سری ملزوماتی است که افراد فعال در ساخت بناهای متعدد، اهمیت ویژه ای به آن قائل بوده اند و صرفا از استراتژی های خاص موجود در صنعت دکوراسیون، برای انتخاب این محصولات، بهره می گیرند.

درب لابی کلاسیک صرفا از اولین دربی می باشد که برای فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد لذا طرح و مدل این محصول به همراه نوع جنس متریالی، می تواند در طراحی تم لابی ساختمان بسیار موثر باشد.

عموما برای درب لابی ساختمان های تجاری از درب های شیشه ای تاشو یا برقی استفاده می شود تا راحتی باز و بست را در روزهای گرم و سرد سال برای رهگذران به وجود بیاورد.

برای لابی ساختمان های مسکونی و اداری، استفاده از درب های بزرگ چند عددی که به صورت یک جانبه متصل و نصب شده اند و از متریال فلز و شیشه یا چوب و شیشه برخوردار هستند، اعمال دکوراسیونی جذاب را ترتیب می دهد.

انتخاب درب ضد سرقت برای لابی می تواند نسبت به تعداد واحدهای مسکونی یک مجتمع صورت بگیرد چون ساختمان های دارای واحدهای پنج الی شش عددی، می توانند از درب ضد سرقت استفاده کنند تا امنیت بالایی را برای آنان رقم بزند اما واحدهای بالای شش عدد، رفت و آمد را افزایش داده و ترجیحا انتخاب این مدل از درب را می توانند هزینه ای مازاد در نطر بگیرند، البته لازم به ذکر است که انتخاب طرح و کارکرد درب برای لابی، امری کاملا سلیقه ای و انتخابی می باشد.

دیدن متن کامل مقاله  خرید و قیمت درب ضد دیلم ضد سرقت

درب واحد مسکونی که تمایز کننده قسمت داخلی واحد را با بیرون آن واحد مشخص می کند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از این رو متقاضیان این محصول، صرفا از درب ضد سرقت در نوع چوبی و ام دی اف، برای نصب درب موردنظر استفاده می کنند که نتيجه ای مسرت بخش را در انتظار دارد.

این نوع درب ها با پوشش ملامینه، می تواند دارای برجستگی و فرورفتگی هایی براساس نوع طرح اعمال شده در خط تولید باشند که تفاوت طرح را برای انتخاب سلایق مختلف اعمال می کنند.

عموما استفاده از قفل های خارجی با کلیدهای سه قفله و یا کارتی و لمسی، از سری مواردی است که متقاضیان را به خرید این محصول ترغیب می کند چون کارکرد متنوع آنان با توجه به امنیت بالایی که دارا هستند، جذاب و قابل توجه می باشد.

عموما در انتخاب و خرید این محصول، توجه ویژه ای به رنگ تم داخل واحد صورت می گیرد، افراد ساکن در واحد مسکونی، صرفا از رنگ‌ سفید که رنگی مدرن و ترند در دکوراسيون داخلی می باشد، بهره می گیرند لذا انتخاب رنگ سفید یا شیری برای درب واحد می تواند انتخابی معقول و مناسب باشد. اما بسیاری از افراد با استفاده از این‌‌ رنگ در ملزومات داخلی واحد، می کوشند از رنگ قهوه ای سوخته برای درب واحد استفاده کنند که زیبایی و همچنین جلب توجه رنگ متمایز محصول، در نگاه اول گیرا باشد.

لذا انتخاب رنگ این محصول برای درب اتاق و سرویس بهداشتی، امری کاملا مغایر می باشد چون طبق استاندارد تعریف نشده، درب اتاق خواب و کار باید همرنگ با دیوار راهرو باشد که این امر می تواند تغییر رنگ را برای انتخاب درب موردنظر به وجود بیاورد.

دیدن متن کامل مقاله  تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت

صرفا با استفاده از رنگ‌ سفید و یا کاغذ دیواری های روشن برای راهروی منتهی به اتاق خواب ها، همواره از رنگ سفید برای درب این مکان استفاده می شود که می تواند در نوع ساده یا طرحدار باشد.

نوع ساده این محصول صرفا پوششی مسطح از ملامینه را دارا می باشند اما نوع حرفه ای یا طرحدار این محصول، همانند درب واحد از طرح های خاص و لاکچری بهره می برد.

آنچه مهم است یکسان بودن‌ رنگ چهارچوب درب با رنگ اصلی درب می باشد که صرفا هم برای اتاق خواب، هم برای سرویس بهداشتی و هم برای درب ورودی واحد مورد انجام قرار می گیرد.

درب سرویس بهداشتی نیز در طرحی می باشد که برای درب اتاق خواب در نظر گرفته شده است، لذا به علت وجود رطوبت در سرویس بهداشتی، همواره اقدامات لازم برای ضد آب کردن درب های مزبور در خط تولید انجام می گیرد.

کیفیت ساخت و متریال درب شرکت آتاک درب

همچنین میتوان اشاره کرد که شرکت آتاک درب در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان درب ضد سرقت مونتاژ ترک در ایران می باشد و به عنوان اولین شرکت در ایران توان تولید درب های ضد دیلم و ضد سرقت منطبق با استانداردهای مربوطه را دارد.

علاوه براین دید وسیع تیم طراحی آتاک درب ایران جهت انطباق با پیشرفت های حوزه ی معماری و دکوراسیون داخلی و زیبایی فضا در این مجموعه شرکت آتاک درب ایران را قادر ساخت تا بتواند در حوزه تامین سلیقه های متفاوت مصرف کنندگان و سازندگان محصولات متنوعی در دسته های کلاسیک و مدرن ارائه نماید و به طور پیوسته طراحی های خود را بهبود ببخشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *